jans

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Jan Sandström - 25 mars 2013 19:36

Det har varit dåligt med besökare på min blogg idag, fast jag har inte skrivit något heller så det kanske är därför.   

Av Jan Sandström - 25 mars 2013 14:13

SVT1 14:45--16:05 Hon kom som en vind (1952)


Fabian Rosander, fabriksverkmästare i en landsortsstad, närmar sig de femtio åren. Efter ett strävsamt liv sitter han och hustrun Olga trygga i en välutrustad villa med trädgård. Enda barnet, sonen Olle, har bildat egen familj och flyttat ut. Fabians liv präglas av arbetets och den materiella välfärdens krav; han lever instängd i den vardagliga rutinens enformighet.
En dag kommer en vacker ung flicka -- Lilly Lilja -- till fabriken och söker jobb. Hon får börja på Fabians avdelning och anvisas det rum som Rosanders hyr ut sedan sonen lämnat hemmet...Mer via länken ovan.

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas


Av Jan Sandström - 25 mars 2013 10:06

Egentligen spelar det väl ingen roll vad man kallar dagarna, det är en del av varvet jorden snurrar och på dagen är man vän mot solen.

Just nu +1,9° och det blåser bara lite grann.

 

I går flyttade jag fågelborden lite då det kanske blir rasrisk från taket och då stod de lite illa till.

Men jag tror inte det halkar ned i år, långt ifrån alla år snön halkar ned från hustaket.


Inger klagar, eller påpekar att jag stavar fel många gånger och det är något som kommit, siffror har jag problem med och växlar ordning eller helt enkelt inte ser. Siffran 8 vet jag är ett problem när jag läser sudoku.

Kanske börjar det gå mot någon form av dyslexi men jag tror att det är medicineringen eller främst den ständiga värken som finns i kroppen.


Men kaffe lindrar, tror jag.   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards