jans

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Jan Sandström - 6 april 2013 12:25

Jodå det gick fint och FORT.

Bara höger parkeringslampa som slocknat men jag hade tid 11:40.

11:38 var jag hemma igen, sedan kom Erik och tvättade bil, MC och moppen.


Glömde posta detta för några timmar sedan  


Av Jan Sandström - 6 april 2013 12:21

Jag lyckades få av moppedäcket, skruva dit en ny ventil från Biltema och få tillbaks däcket.

Men det var värre att få tillbaks det än lossa, jag fick använsa alla fyra lemmarna.

Och att få in luften i däcket, men till slut poppade det på plats.

Nu återstår att se ifall det håller tätt.   

Vad tjänade jag på det här, ingenting utom att vi fick det klart innan helgen så att det går att köra i 20 cm snö som ska komma.

Får nog köra fram snöslungan igen.

Av Jan Sandström - 6 april 2013 10:38

Upp till 2 dm snö att vänta.

Men jag hörde inte var.


Men YR har svaret. NEJ säger jag.  

 

 

Men Maria kommer att stråla av glädje och bita sig själv i öronen.

Av Jan Sandström - 6 april 2013 10:05

En skön lördagsmorgon, solen skiner och tempen närmar sig noll och jag ska snart iväg och besikta bilen, kan det bli bättre   

Eljest har jag ett litet problem, snål som man är så lämnade jag inte in mopeddäcket för att vixa en trasig ventil utan då köper jag verktyg för minst samma summa för att göra arbetet själv, typ det Kalle Anka brukar göra.

När han är helt pank och inte har mer än en burk bönor i skaferiet åker han och skaffar grejor för miljoner för att kunna tjäna en slant till mat. Sådan är jag också nästan.

Nåja jag ska få däcket att släppa från fälgen, den sitter tydligen limmad som berg, men jag har förmodligen för lite muskler och väger för lite.

 

Erik som äger moppen skulle visst komma förbi idag och är man två går det oftast mycket lättare.


Vädret, jo solen skiner och nu är tempen 0° ☺hittade en ny sombol  (alt+,1 blir☺)

 

Förändringen är lite mindre snö och slungan är parkerad till vänster. Så ni ser det är inte samma bild hela tiden   


Blev bortbjuden på kaffe till Linneas pappa efter besiktningen, han jobbade inte idag så då behöver jag inte oroa mig. (Linnea är Anders sambo).

Men är osäker om ungarna skulle ut med bilen idag, jag kan ju ta hojen kanske bara det blir lite varmare.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards