jans

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Jan Sandström - 7 april 2013 16:32

...kanske även det andra fungerar.

Inger har inte sagt något om det så då kanske jag kan ta in hojen i sovrummet.

 

Den fryser säkert där den står med snö på sig.

Fast Gunnar är lite fundersam på vad jag gjort. Jag håller så sakta på att försöka fixa gaswiren på Anders gamla moppe som nu Peter använt, jag funderar på att ha den i stugan.

Av Jan Sandström - 7 april 2013 15:10

Varför kan jag inte göra det jag tänkt, söndag ska ju vara vilodagen ändå gick jag ut, drog igång snöslungan som visserligen startade som den där evighetsmaskinen, som ett kick.

Men sedan köra bort snö och även grannens.

Så inte känns det bättre i gammkroppen just nu.


Men "en klen hjärna ger ju starka ben" sades det, jag vill påstå att en klen hjärna ger onda ben, och händer m.m

Av Jan Sandström - 7 april 2013 12:33

Eller det är lite ljusare ute och Maria har gått ut för att skotta, hon är snäll hon.

 

Fast jag sa att plogkanten tar vi med slungan sedan så har hon baxat undan den för hand.


Set reklam för en tandborste men varför kan inte folk i reklamen borsta tänderna på rätt sätt?

De borstar upp och ned när man ska dra fram och tillbaks. Men det är deras problem.

Av Jan Sandström - 7 april 2013 10:14

Allting är vitt vitt vitt.

 

Jo jag håller på att bli galen på snö nu och tänkte gå i ide men vaknade likt förb.... ½10.

Det första var att säkerställa utefåglarnas mat som snöat över, sedan väcka våra husdjur och sedan fick jag kaffe o mackor.

Men det känns att jag jobbade igår, igen. Nu har jag förutom de vanliga ställena ont i höger höft eller om det är ischiaskänning men yttersta leden på vänster lillfinger värker så det dunkar.

Tur det är söndag idag och vilodagen.

 

Vädret, det snöar och är -1,5°, behöver väl inte tillägga att det är mulet men inte så tätt att det är mörkt, nästan så man kan få för sig att solen kan titta fram.

 

Jämfört med gårdagens bild.

 

 

Och dator  envisas med att stänga av sig själv.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards