jans

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Jan Sandström - 12 april 2013 16:03

Det är en viss prisskillnad på fönster med arbete.

Basökte ju Beijer bygg och jag var tvungen att ringa upp han och fråga vilka fönster han räknat på, om det var begagnade tvåglas   

Men det var moderna treglasfönster som har skapligt bra U-värde på 1,2.

Jämfört med andra företag som säljer hela paket får jag själv köpa fönster och anlita snickare men det skiljer runt 20 000:- alltså billigare om man ornar lite själv.

Så tar vi det alternativet blir det nya fönster i stugan också.

Av Jan Sandström - 12 april 2013 10:04

Min läkare (Mats Cullman) på Dragonens hälsocentral (eller vad de nu heter med nya ägare) vägrar skriva ut den medicin som fungerat klanderfritt i många år.

Varför vet jag inte men gissar att han är köpt av något annat företag.

Förr fick jag en spruta med Depo-Medrol och sedan var det klart hela våren. Innan jag fick den kökade jag piller, nös, snorade och kliade så ögonen var röda.

Men sprutan försvann problemen.

Nu har jag fått de gamla Aerius jag åt tidigare samt

Betapred (Defiante Farm.) Dölj information...

tablett, 0,5 mg, 30 st, stripsförp. varunr 007997

Dosering: Krossas och löses i vatten. 4 tabletter dagligen i max 5 dagar. Vid behov. Vid svåra allergiska besvär.


Jag som har besvär hela våren och sommaren ända till slutet av augusti.


Hur fan har han tänkt att det här ska fungera,

 

jag får gå i ide i matkällaren.

Av Jan Sandström - 12 april 2013 08:52

För stunden i alla fall.

Hittade igen hur man ändrade placeringen av flikarna,

Man skriver in [about:config] i adressfältet och trycker ENTER

Godkänner varningen om att man ska vara försiktig, det är man ju alltid   

Söker rätt på raden [browser.tabs.onTop] och dubbelklickar på den så att det blir (false) till häger på raden.

Klart   


Nu ska jag bara spara den här instruktionen till nästa gång.


Av Jan Sandström - 12 april 2013 08:25

...lägga in den dagliga bilden.

Fast jag har inte lust med någonting just nu, är på uselt humör.

Det är nu -2,4° på altan och det finns lite grå moln på himlen, eller det är lite ljusblått mellan molnen.

 

Måste ändå ut och ränna idag, handla på Jula, hämta bildäcken på OK, hämta ut mer medicin, prata om fönsterbyte på Beijers.

Innan dess ska jag väcka husdjuren och måsta dricka en kopp kaffe, eller tre.

Av Jan Sandström - 12 april 2013 07:27

Den gör mer och mer som den själv vill eller om det är någon nisse som sitter där inne och jävlas med mig.

Nu är det Firefox som fått för sig (igen) att alla flikar ska ligga högst upp MEN JAG VILL INTE HA DEM DÄR, JAG VILL HA DEM NEDANFÖR BOKMÄRKENA.

Jag kommer att få hjärnblödning snart och då kan ni meddela dem orsaken till en.

Det är datorns fel alltihopa. Inte undra på att jag inte hinner något på dagarna då all tid går åt att försöka återställa allt jävulskap den ställer till med.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards