jans

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Jan Sandström - 15 april 2013 14:54

Jag har lekt lite med bilder av hur det kan bli med ny altandörr som är både bredare och glasad nedtill.

Så här ser det ut

 

Och ungefär så här kan det bli.

 

Av Jan Sandström - 15 april 2013 14:11

Vissa vill ha bort snön så fort som möjligt nu för mitt emot lastar en traktor på lastbilar som kör bort snön.

Eller så har de fått påpekande för att företagen inte får dumpa sin snö där.

Så var det för ett par år sedan då de var tvungen att sätta upp förbudsskyltar.

Men det är en jäkla väder nu, regnar och blåser så katten vände i dörren och gick in igen.

Och jag har bara så ont i kroppen, överallt känns det som.

     

Av Jan Sandström - 15 april 2013 11:31

Köpte två pallar från IKEA, en vit och en svart och tänkte byta sits och trappsteg mellan dem men det gick inte då tillverkningen såg helt olik ut.

Så jag köpte färg och målade delar av den vita svart och det blev ganska bra, den svarta får förbli svart.

   

Av Jan Sandström - 15 april 2013 10:07

Jag är inte nyss uppstigen utan har varit vaken ett tag men gjort det ena och andra utan att ändå få någonting gjort.

Har bara så   ont i kroppen, kan det bero på vädret men regnvädret har ju dragit förbi.

Att jag sov dåligt och hade onte kan bero på blåst och regn men inte nu. Men det är som det är, tar en lugnare dag idag.

OM jag kan ta det lugnare än jag normalt gör.


Det har i alla fall blivit varmare ute och nu har vi +5,8° och jag gissar på att nattens regn gick hårt åt den snö som ligger.

Skönt att vi inte fick allt i snö för då hade det varit någon dm. till.

 


Jämför man bilderna från den 12:e, i fredags till idag så ser man en viss skillnad.

       

12:e 18:03                       12:e 18:01                      14:e  20:14                      idag 08:52

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards