jans

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Jan Sandström - 16 april 2013 11:12

SVT1 15:00--16:20 En melodi om våren (1943)


Handling:

På tåget till Malmö träffas sångerskan Nina Brandt och legationssekreteraren Sten Hedberg. Nina sjunger på en flott restaurang. Sten kommer dit med två vänner, alla iklädda bredbrättade hattar av swingpjattmodell. Sten uppvaktar Nina, som gör lite motstånd i början. Vid en privat fest efteråt smiter de dock iväg tillsammans. Pianisten John ser ledsen ut över detta. Sten och Nina äter lunch på en restaurang när Stens farbror Valdemar dyker upp. Han utgår från att Nina är Stens fästmö, Marie-Lou...

Medverkande:Lilian Ellis, Håkan Westergren, Signe Wirff m.fl


Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas


Av Jan Sandström - 16 april 2013 10:39

Jo jag har ordentligt ont i det högra knät idag, som igår då jag tänkte ta det lugnt men ändå blev det inte så.

Men idag ska jag...

Det kommer ändå inte att bli så att jag tar det lugnt för Inger pratade om att ta ned grejor från vinden men så länge hon är på jobbet tar jag det lugnt med kaffe och Voltaren. Och ser på TV medan jag surfar och gör lite på datorn.

Ska ta kontakt med snickare för fönsterbytet men det går att ordna via mejl.


Ser på TV och Extreme Home Makeover, vilka resurser de har när de kan riva och bygga upp ett hus på en vecka. Det jag undrar över är hur blir huset i längden.

Nu renoverar de ett hus i Chicago och där finns inga restriktioner om att bygga på höjden så ett litet hus mellan andra, max en halvmeter mellan gör de tre våningar högt och längre så ytan fördubblades men allt på en vecka.

Hur 17 hinner betong och murbruk brinna ihop och torka.

Slår över till Bombi Bitt och jag, Svenskt drama från 1936 som går på Kanal Global nu.


Det var grått och dimmigt i morse men nu skiner solen och det är 6,7° ute, behöver kanske inte skriva + eller - längre. Men det syns att det tinar för var dag som går.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards