jans

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Jan Sandström - 22 april 2013 15:07

Får jag låna din fru?

14:15 - 16:00 Idag, 22 april 2013

FILM - SVENSKT DRAMA FRÅN 1959. Bertil är en ung och karriärsugen tjänsteman i en firma som för babyartiklar. Han har alla förutsättningar att bli befordrad - utom en; han är ogift och chefen vill av princip bara tillsätta en gift man. En god vän till Bertil, som har en förtjusande fru, övertalar honom att låna henne med sig till en middag som chefen ger i sitt hem, vilket leder till oanade förvecklingar.

I rollerna: Edvin Adolphson, Sven Lindberg, Bengt Brunskog, Elsa Prawitz, Annalisa Ericson,. Regi: Arne Mattsson.

Av Jan Sandström - 22 april 2013 12:57

Ett snickarföretag kommer förbi i em. eller det är en snickare som ska kolla på det kommande fönsterbytet och lämna anbud på jobbet.

Så jag började lite smått med att bryta lös ett foder för att mäta lite exaktare och det stämmer bra med det jag tidigare mätte upp.

 

Det är altandörr med sidofönstret jag mätt och karmyttermåttet är 138 cm.

Av Jan Sandström - 22 april 2013 12:42

Och Inger hon pysslar med blommorna.

   

Hon har visst problem med var hon ska rymma alla plantorna.

Av Jan Sandström - 22 april 2013 09:38




Nu är det måndag igen men det är varmare idag, 5,7° men inte helt blå himmel utan en hel del vita moln, övervägande moln vill jag påstå.

Men det syns att det tinar, jämför med gårdagens bild.

 

Främst på trädgårdslandet uppe till höger.

Inger ledig idag och jag borde ta mig ut och handla virke till badtunnan och stål till Eriks fotoupphängning samt ett plattjärn som förstärkning till altanmarkisen som ska upp i stugan.

Litar inte på två framskskruvar som ska hålla en stor markis som sticker rakt ut.

Jag är bara så, orkeslös, har inte någon energi över känns det som.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards