jans

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Jan Sandström - 26 april 2013 12:44

Jag vill ha information om olika sommarcaféer ute i vårt län eller säg 10-15 mil runt Umeå.

För att ha ett utflyktsmål man kan ta hojen till och stanna till för en fika.

Har försökt få VK sammanställa tidigare år men inte fått någon respons.

Varför inte göra i ordning en GPS-lista man kan ladda ned.

Tyvärr har långt ifrån alla dessa små caféer någon information på nätet då de oftast bara drivs på ideell basis och det är synd. Man skulle få många fler gäster om information gick att få tag på.


Vargträsk är ett ställe jag hittade för några år sedan och det var ett mycket trevligt ställe, lite avsides men ibland är resan halva nöjet.

I förrfjol hittade av en slump ett café i Yttersel GPS N63 25.814 E18 21.721 men tänkte inte på att fråga henne om telefonnummer så nu vet jag inte hur man får reda på OM hon driver det vidare. (vet inte om länken fungerar)


Hör av dig du som vet var det kommer att finnas något café i sommar.



Av Jan Sandström - 26 april 2013 11:25

Vi tänker byta fönster på huset och undrar om det är någon som tänker bygga drivbänk eller liknande.

Storlekarna är lite varierande men enligt denna lista.


Storlekar
Bredd*Höjd 
20x131 luft, stort fönster
14x131 luft, en stor ruta
14x132 luft, vanligt fönster
14x132 luft, vanligt fönster
10x10V1 luft, fyrkantigt
7x13V1 luft

Fönstren kommer inte att kunna säljas/ges bort med karm om det inte är någon som speciellt önskar så.

Bytet kommer att ske först efter semestern alltså troligen i augusti någon gång.

Gå in på vår webbsida och kolla mer.

http://sandstrom.vasterslatt.se/

http://sandstrom.vasterslatt.se/huset/vallmo.html

Av Jan Sandström - 26 april 2013 10:55

Varför återkommer dena fredag så ofta, faltiskt lika ofta som måndagarna gör.


Lite gråmulet idag men det blåser inte så farligt mycket men jag gissar att det kommer att göra det om jag studerar mindmätarens utslag då verkar det öka hela tiden.

Skapligt varmt med +9,5° och jag är bara så trött.

 

Jag får se hur min allergi beter sig idag när jag flyttat ut Kornettbomman, men den är inte så långt borta, står i köket vid altandörren.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards