jans

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Jan Sandström - 28 april 2013 19:07

Det har varit en fullspäckad dag, först upp och frukost, betala räkningarna, väcka husdjuren och sedan iväg.

Handla på Kvantum, hämta Erik och upp till stugan.

Bryta upp husväggen och mäta fönsterstorlek, vi lossade lite på en bräda och såg att det skulle gå fint om toalettfönstret skulle vara lite större än det vi har där. Tror inte det håller standardstorlek.

Men när vi kom dit var det kallt, ingen ström då jordfelsbrytaren slagit ifrån och värmepumpen stod still.

Det visade sig vara lilla varmvattenberedaren i köket som orsakade utlösningen så den monterade vi bort och tog hem.

Erik fixkade larmet så nu ska jag få SMS om strömmen försvinner från värmepumpen, blir det stort avbrott får jag SMS från Vattenfall.

Ska kolla den senare om det är något jag kan laga eller om det blir en ny, trist för den är inte mer än 3 år.

Vi grillade korv och åt parisare men det blåste lite för mycket.


Morgonbild och eftermiddag.

   

Hemma satt vi ute ett tag men det blåste.

Maria har punktering på framhjulet så hon fick ta Inger cykel till jobbet, jag kvistade iväg till OKQ8 men inte hade de kvar några däck eller slangar så jag vet inte vad jag ska göra med hennes cykel, däcket är i uselt skick men jag har ingen lust att jobba med den mer, är ganska slutkörd och har ont i kroppen (händer och knän är värst) just nu och vill egentligen bara gå isäng.

Av Jan Sandström - 28 april 2013 16:28

Kaninen Bosse har fått komma ut för första gången i år.

Kul att skutta och gräva sönder gräsmattan.

   


Vi åkte i morse till stugan tillsammans med Erik där vi grillade och pysslade med lite av varje men är hemma sedan någon timme.

Sitter ute men det är en aning kyligt så det blir snart att dra sig in igen.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards