jans

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Jan Sandström - 29 april 2013 21:02

Tänk på alla små vänner tama som vilda.


Tänk på att vända på majbrasorna INNAN de tänds på så att de djur som övervintrat i dem kan komma undan, igelkottarna t.ex

   

Av Jan Sandström - 29 april 2013 18:10

...har fårr en lösning.

Jag köpte en ny vattenberedare från Clas Ohlson, enkelt och bil....

Det blev en likadan så då passar väggupphängningen och röranslutningarna, upptäckte att andra beredare har omkastat varm och kallvatten så då skulle jag fått dra om rör och jävlas.

  Men det var lämpligt med 15 liter och storleken passade fint då jag byggt hyllor framför den där den sitter under diskbänken.


Av Jan Sandström - 29 april 2013 14:29

Matiné: Flottans kavaljerer - SVT1

FILM - SVENSKT DRAMA FRÅN 1949. Baron Conrad Crusenhielm ska gifta sig med konsulinnan Söderquists dotter Margareta och tar farväl av ungkarlslivet med en svensexa i vänners lag. Uppspelta av rusande drycker beger de sig till Tivoli, där de börjar spela miniatyrgolf. Plötsligt får Conrad ett klubbslag i huvudet, varpå han vimmelkantig irrar i väg. På en undanskymd plats stöter Conrad ihop med en sjöman, Kurre Karlsson i pansarkryssaren Fylgias besättning; denne skulle vid det här laget ha varit ombord för avfärd till Korsika. Conrad talar om att han tappat minnet, vilket ger Kurre en idé. Kurre slår ner Conrad, byter kläder med honom och försvinner.

I rollerna: Åke Söderblom, Egon Larsson, Elisabeta von Gersdorff, Edvin Adolphson, Naima Wifstrand. Regi: Gustaf Edgren.

Av Jan Sandström - 29 april 2013 13:16

Så här ska inte mätaren göra utslag när jag mätar mellan fasledning på värmepatronen och jord i den trilskande varmvattenberedaren.

 

Det är inte mycket men tillräckligt för att jordfelsbrytaren ska lösa ut och tur det för annars kan det ha blivit något värre fel.

Tror jag får åka och köpa en ny men en på 15 liter är inte lätt att få tag på, det är 30 liter som är vanligt och både Clas Ohlson och K-Rauta har en men problemet är att in och ut, varmt och kallt är tvärtom mot den jag har nu.

Och så är den större, måste mäta ordentligt och se hur mycket merarbete det kan bli.

Jag som fick det så bra för tre år sedan.

Av Jan Sandström - 29 april 2013 10:13

I natt hade jag ONT, men har ändå sovit av någon anledning fast det var svårt att somna och jag har svettats så att sängen var blöt. Kisse kom upp till mig vid 8 och rullade ihop sig mellan mina ben.

Nu sitter jag här igen, har ätit frukost, kaffe och två lättrostade bröd (Ingers hembakade bullar) med marmelad och ost, löst korsord och sudoku i tidningen, väckt husdjuren och annat som är totalt ointressant för dig.

Rapplat med att få webbkameraprogrammet att skicka bilder direkt til facebook men det strular som vanligt.

Inte lämpligt att syssla med sådant nu när det slagit lock för öronen och tinnitusen tjuter i skallen, har ont i händer och knän och humöret åker som en hiss där man kapat wirarna.

Få ta en paus  och ta en påtår, kanske har posten kommit med lite intressant reklam.


Det är gråtrist väder och har regnat, +5,3° och det ser ut så här.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards