jans

Alla inlägg under april 2013

Av Jan Sandström - 26 april 2013 11:25

Vi tänker byta fönster på huset och undrar om det är någon som tänker bygga drivbänk eller liknande.

Storlekarna är lite varierande men enligt denna lista.


Storlekar
Bredd*Höjd 
20x131 luft, stort fönster
14x131 luft, en stor ruta
14x132 luft, vanligt fönster
14x132 luft, vanligt fönster
10x10V1 luft, fyrkantigt
7x13V1 luft

Fönstren kommer inte att kunna säljas/ges bort med karm om det inte är någon som speciellt önskar så.

Bytet kommer att ske först efter semestern alltså troligen i augusti någon gång.

Gå in på vår webbsida och kolla mer.

http://sandstrom.vasterslatt.se/

http://sandstrom.vasterslatt.se/huset/vallmo.html

Av Jan Sandström - 26 april 2013 10:55

Varför återkommer dena fredag så ofta, faltiskt lika ofta som måndagarna gör.


Lite gråmulet idag men det blåser inte så farligt mycket men jag gissar att det kommer att göra det om jag studerar mindmätarens utslag då verkar det öka hela tiden.

Skapligt varmt med +9,5° och jag är bara så trött.

 

Jag får se hur min allergi beter sig idag när jag flyttat ut Kornettbomman, men den är inte så långt borta, står i köket vid altandörren.

Av Jan Sandström - 25 april 2013 18:25

...har den åkt ut från kontoret.

Vet inte om det är den jag känner allergi av.

 

Blomman är så fin och nu är flera knoppar på väg.

 

Av Jan Sandström - 25 april 2013 15:57

Att det ska blåsa hela tiden, jag önskar mer och mer ett lusthus eller varför inte ett växthus att sitta i sådana här dagar.

Men man får vara glad att det inte är snöstorm även om vi fick en ordenlig hagelskur tidigare idag.

 

Bara det nu torkar upp så ska det bli grönt på gräsmattan efter det att Inger räffsat.

Av Jan Sandström - 25 april 2013 12:45

Lite osäker hur det stavas men fint väder, sitter och läser dagens reklam när jag trodde huset skulle rasa.

Det kom en hagelskur så det slamrade på altantaken, snabbt fram med kameran och ut för att ta kort när Gunnar kommer rusande och det hoppar på hans rygg.

Han gömde sig under en stol.

 

Det kom lite till efter fotot men det snälte så fort och allt var över på under en minut.

Det är vår   och min näsa kliar, ögonen kliar, det är vår.

Av Jan Sandström - 25 april 2013 09:56

...snart är det fredag, därefter helg för en del.

Jag känner av min allergi, det är liksom grus i ögonen och en småmolande huvudvärk.

Våren är här för att stanna till helgen, sedan blir det sommar :-)

Nä men vi har liksom ingen direkt vår här uppe i norr utan snön försvinner och så blir det sommar.

Snön ja, det är inte mycket kvar av den nu, liten hög bakom altanstaketet och uppläggen från industihusen på andra sidan men de krymper snabbt när de som nu är 8,8° och solen skiner.

 

  På gårdagens bild ser man mer snö till vänster om staketet.


Idag måste jag ut och köpa stålet jag ska ha men även en större låda till automatiken jag ska bygga till badtunnan.

Den jag fick från Clas Ohlson igår visade sig vara några m.m för liten, sedan blir det rymligare att koppla i en större låda.

Godmorgon

Av Jan Sandström - 24 april 2013 20:53

Jag har ju fått ut pollenmedicin av märket Aerius och ska ta en om dagen   

Och det ska hjälpa, det blir nog 3-5 OM jag ska känna någonting ifall tabletterna är samma som tidigare.

 

Å jag gruvar mig för våren, tror jag emigrerar till Grönland.



Av Jan Sandström - 24 april 2013 20:42

Ser på arga snickaren på kanal5 men han måste ju va sjuk i huvet.

Tror han verkligen att alla är kunniga i att bygga hus?

Som han går på tycker jag han bara blir löjlig.

Men jag funderar ju på hur mycket som är uppgjort och för att bara för att det ska bli TV.

Mitt betyg blir 0 eller -10 för det programmet.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards