jans

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Jan Sandström - 2 maj 2013 17:24

Ska bli skönt med ett par dagar i stugan även om det är inplanerat en del arbete.

Ska montera den nya vattenberedaren jag fick hem idag och sedan lite snickeri kanske, montera ventilerna i badtunnan kanske.

Det blir en hel del "ta det lugnt" också, mest av det.

Skönt att Maria är hemma och tar hand om husdjuren, Erik kommer också att vara här en hel del gissar jag.

Han måste laga sin cykel.


Nu ska jag bara lasta snöslungan på släpen så vi får upp den till sommarvilan. Jag tror inte det kommer värst mycket snö nu även om det haglat regält tidvis.

Av Jan Sandström - 2 maj 2013 13:04

...och så började det regna/hagla ordentligt, temperaturen föll så det känns skönt att man satt inne.

Men katten den stackaren är ute någonstans men han har väl gömt sig under något förråd eller altan.

Då är det värre dör Inger som for iväg med retursopor, hin kan knappast gömma sig i en papperskontainer.

Av Jan Sandström - 2 maj 2013 10:41

Inte riktigt men Inger har odlat stenar tror jag.

Av Jan Sandström - 2 maj 2013 09:36

Men det blir en kort vecka, två arbetsdagar dör de som jobbar vardagar.

Inger får helg i kväll och då åker vi sent till stugan med bl.a snöslungan som ska sommarförvaras där uppe.

Än så länge kan vi åka iväg då Maria bor kvar här hemma och tar hand om alla de små.


Det är gråtrist men skapligt varmt, 7,0° men nu blåser det inte så mycket, faktiskt ganska lite för ovanlighets skull.

2-3 m/s är inte så farligt men som jagt ingen sol men allt har en fördel, staketet lyser inte så bländande vitt där jag sitter.

 




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards