jans

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Jan Sandström - 3 maj 2013 19:16

Kvart över 7 och jag är trött.

Fick inte så mycket gjort idag som jag tänkt mig, men å andra sidan har jag gjort saker jag inte tänkt mig.

Skottat snö med snöslungan t.ex   

Det var den stora drivan bakom stugan som gömde stegarna jag senare behöver som jag sprutade ut över gräsmattan men mest in i skogen. Snön sprutade jag ut i skogen, inte stegarna.

Man äter på tok för mycket när man är ute på restaurang, vi åt på Hotell Forsen i Vindeln och det var därifrån jag lade upp inlägg från min mobil, men det är bara så jobbigt att skriva på den tycker jag.


Nu blir det kanske mat snart igen och TV i kväll eller så skippar vi middan och tar något lätt som chips och kaffe, Inger får hålla sig till sitt TE.


Av Jan Sandström - 3 maj 2013 15:57

Men hon snarkar.

Av Jan Sandström - 3 maj 2013 14:04

...att göra sig av med den goda maten så här på en gång.

Av Jan Sandström - 3 maj 2013 13:27

Har just ätit lunch i Vindeln.
Mycket vatten i forsen.

Av Jan Sandström - 3 maj 2013 09:51

Skönt att vakna i stugan efter att ha fått sova en hel natt utan att bli störd av Gunnar (katten) men visst är det skönt när han kryper ihop bredvid mig i sängen, ibland är det skönt.

Undrar hur Maria fick det där hemma, Inger ska väl ringa henne snart när hon väl vaknar.

Men det blåser åt helsicka för mycket idag för att sitta ute och äta frukost, nu är jag inne på påtåren och nätkoll efter både frukost och dusch.

Den nya beredaren satte jag dit direkt i går när vi kom hit straxt efter 22. Och det gick bara fint och fort att montera den.

 


Utomhus så väntar vi bara på att det ska bli grönt och det ska väl gå fort om det bara blir någon egentlig värme.

Vi körde förbi Tavelsjön igår och isen såg inte stabil ut och med den här blåsten det är nu så tror jag att det kan bli islossning idag. Det skulle vara intressant att se.

Kommer ihåg när jag var ung och följde med föräldrarna till Trehörningen där vi fiskade och islossningen var i full gång, jag och kompisen Krister tog en båt och rodde ut mellan isflaken   Helt vansinnigt skulle jag anse idag och flytvästen var väl inte uppfunnen.


Dagens foto kommer härifrån och visar den leriga upplöjda åkermarken.

 


Jag ska försöka komma mig ut och borra in ventilerna till reningsverket i badtunnan under dagen, men först kaffe, det tog plötsligt slut i koppen.


Gomorgon världen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards