jans

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Jan Sandström - 6 maj 2013 15:43

Jag skulle bara åka till Beijers och beställa fönster men så ringde Erik och ville ha hjälp med att borra i väggar och tak för att sätta upp småsaker.

Så jag åkte till han och Erik borrade jag höll i dammsugaren.

Sedan skulle vi till Beijers och titta på några olankor till badtunnan, fönstren hade jag skjutit på.

Då pratade Erik med Peter så det blev upp till Ersboda och ränna runt i affärer.

Sedan hem med Erik igen och nu är jag hemma helt slutkörd.

Ska ta kaffe ute på altan om det inte blåser.

Mattinéfilmen missade jag förståss.


Så man ska inte "bara" någonting.

Av Jan Sandström - 6 maj 2013 10:20

SVT1 14:25--16:00 Sommarnöje sökes (1957)


Handling:

Ingeborg Dahlström går på Birger Jarlsgatan i Stockholm. En man följer efter henne. Hon går in på Svenska Dagbladets depeschkontor där hon lämnar ett annonsmanuskript. Hon söker sommarnöje. Mannen kommer fram till henne med en bukett blommor som hon tar emot efter en stunds övertalning. Jag ska ge dem till min man, säger hon. Ingeborg med make Gustaf, som är advokat, och 17-åriga dottern Mona har rest ut i Stockholms skärgård för att ta i besittning det sommarnöje de fått tag i genom annonsen...


Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Av Jan Sandström - 6 maj 2013 10:05

Nu har jag fått i mig första dosen av kaffe.

Vi gjorde en uträkning i stugan hur mycket kaffe jag drack, det blev oroväckande siffror.

Muggen jag har där rymmer 3,5 cl och med 6 sådana en dag blir summan 2,1 liter.

Inte undra på att jag jämt är trött för jag tror inte på att man inte kan sova av kaffe.

Däremot kanske man får värk av kaffe, nu har jag ont lite överallt i kroppen.

Händerna, knäna och även axlarna har börjat säga ifrån. Att jag har ont bakom vänster skulderblad mot armhålan någonstans är troligen någon muskel som fått arbeta för mycket i stugan och det är en annan sorts värk.

Yttersta leden på höger pekfinger är öm och det liksom bränner i den och det är irriterande, pekfingret använder man liksom lite överallt.

Våren är här och snart blir det riktigt grönt i naturen, gräsmattan tror jag är betydligt grönare för varje timme som går.


Temperaturen är 9° men det blåser, gårdagen blev skön i stugan för då blåste det inte eller lite.

 

Nu är det bara en liten knöl snö kvar där borta just till höger om förrådet.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards