jans

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Jan Sandström - 13 maj 2013 21:30

...går jag isäng med Agatha Christie och Mord är lätt.

Att hon ska ha med arsenik i var och varannan bok, fanns det inget annat gift på 30-talet.


Konstigt nog inte trött fast jag varit uppe sedan före 4 i morse.

Av Jan Sandström - 13 maj 2013 16:27

Men mest lat fast jag har scannat en hel hög kvitton och fakturor som släpat efter.

Jag har ju allt lagrat i datorn och inga pärmar i kontoret sedan några år tillbaks.

Behändigt men borde ta mig ann de pärmar som ännu står kvar på hyllorna så att jag kan tugga dem med.


Jag har haft en småmolande tryckande huvudvärk i bakuvudet men inte som igår.

Undrar om det är pollen eller något annat jag känner av.

Men det har varit en lång dag idag och jag har inte varit ut någonting, inte mer än tvärut ibland.

Av Jan Sandström - 13 maj 2013 06:56

Känner hur en huvudvärk kommer smygande så det kanske blir en likadan dag som igår, men nu ska jag inte ta de nya pillren Betapred jag fått ut.

Hade sådan hjärtklappning från eftermiddan till mitt på natten.

Hjärtat slog som en stångjärnshammare så jag trodde det skulle spricka (önskade tidvis det) och pulsen låg hela tiden på mellan 90-100 slag och det var ingen konst att kolla, jag kände pulsen ända ut i fingrarna.

Svettades och tyckte det var varmt och kvavt i rummet där luftrenaren gick på hög fart.

Men efter midnatt öppnade vi fönstret så det blev svalare och det kom in frisk luft, det är inget eller lite pollen i luften nattetid och svalt, men jag stängde fönstret igen vid ½4 och steg upp straxt därefter, pigg och klar i skallen och hungrig, vilken skön känsla det var.


Jag hade likadant den gången jag åkte in på akuten med svår andnöd och fick andas in något medel.

Då varnade läkaren skämtsamt att jag kunde få lite hjärtklapning och darrningar, den natten satt jag uppe och såg film från videon, hjärtat slog och kroppen darrade. Men luftrören var öppna.

Då hade jag ganska ofta astma och det berodde nog på arbetet i bokbinderiet och allt pappersdamm.

Jag jobbade ju som bokbindare ett antal år i slutet av förra seklet innan Artrosen bröt ut ordentligt.

Den astman försvann efter tid att jag slutade på Dragonskolan.


Och allt det här jävulskapet för att läkaren är så jävla envis av sig.

Han är nästan som hon som skrev ut antidepresiv medicin mot mina smärtor av Artrosen, det var 1½ år som zombie då jag drack mängder av kaffe och sov innan jag på eget bevåg och andra försöket lyckades bli oberoende de tabletterna.


Nu är det snart dags för tredje muggen, när väl Inger vaknar   

Av Jan Sandström - 13 maj 2013 03:57

Vaknade klar i huvudet och hjärtat känner jag inte av.

Det började dunka på som en stångjärnshammare i går em och höll på in till mitt i natten.

Inga problem att ta pulsen, bara se på klockan och räkna och den låg mellan 90 och 100 som vilopuls.

Klockan är nu 3:58 och jag har kaffet klart, väntar på mackorna i rosten men de är nog klara de med nu.

Frisk och skön luft ute en stund till när björkarna öppnar sig och sprider ut sitt elände men det är molnigt så det är inte säkert det blir lika mycket idag.

En temperatur på nästan 6° och den sjunker lite hela tiden.

Det kan bli en kall mulen underbar dag idag    , får hålla med barnen, vintern är skön.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards