jans

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Jan Sandström - 16 maj 2013 16:54

Förutom ett infekterat sår då.

Sitter och har så skönt, somnar nästan då telefonen ringer.

Peter behöver något till lägenheten så det är väl bara att resa på sig, ta in kaninen och plocka undan här ute.

Varför tog jeg med telefonen ut?

Av Jan Sandström - 16 maj 2013 16:39

En sädesärla kom trippande på gräsmattan rakt mot mig och passerade på bara en armlängds avstånd. Knappt att jag andades för att inte skrämma iväg den.

Kameran var inte att tänka på att få fram tyvärr.



Av Jan Sandström - 16 maj 2013 16:29

I år kom sommaren kl. 3
Det blev riktigt varmt här ute.
Kaninen gräver i gräsmattan och fåglarna kvittar.

Av Jan Sandström - 16 maj 2013 14:24

Nu har jag gjort rätt till en stor kopp kaffe.

Har skurat 2 altaner och en manssa möbler rena från vinterns avlagringar.

Otroligt vad det kan bli skitigt fast det stått under tak.

Nu är det rent och bara det torkat så kan Inger olja in golv och trämöbler.

 

Av Jan Sandström - 16 maj 2013 10:05

VEM är denne Benjamin som tydligen också är Fikus?  

Han bor tydligen i en kruka av keramik som kan vattna sig själv.

VARFÖR kan inte folk lära sig skriva ihop, eller är det här medvetet gjort, för bättre spridning av annonsen går inte att få för pengar.


Eljest så tänk på den enkla regeln.

En grej?

Ett ord!


Soligt idag, vi satt ute på trean (den till vänster vid förrådet) och fikade frukost i morse, men inte är det någon riktig värme så lite kläder behövdes.


Ja idag firar vi en herrans massa år här i huset men snart blir det ännu fler år som gifta.

Några som också tänker på att sätta bo är flugsnapparna här ute som ivrigt kikar in i holkarna för att se om det är någon som passar behoven.

 

Inger gjorde färdigt komposten igår och meddelade att det blev väldigt mycket fin jord av den, det kan hon tacka mig för och kaninen.

Utan kaninens burspån som oftast är kissblött hade det nog inte blivit mer än skräp av komposten som man på sin höjd kunnat gräva ned i landet   


Vi har +14° ute och solen skiner, Vindstyrka: 2,4 m/s från SSE, i byarna 3,7 m/s = Beaufort F3


Inger är ledig ett tag idag, måste tydligen in och jobba på lediga dagen men nu står hon och pysslar om sina skötebarn som visst fått löss säger hon, kanske skulle tagit in nyckelpigan som satt på linan när jag hissade flaggan tidigare.


Jag har formaterat en USB-hårddisk och riktig formatering som gick hela dagen igår, den var nästan klar när jag släckte skärmar och tillbehör och bröt strömmen till USB-switchen och allt stannade.

Bara att sätta på det från början igen och nu har den gått i 12 timmar och är straxt klar, men nu stänger jag ingenting.


Går ut och gör mig en kopp/mugg kaffe (se nu är formateringen är klar) och löser något korsord.


Återkommer lite senare idag med mer onyttigt vetande.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards