jans

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Jan Sandström - 17 maj 2013 23:52

...varmt men jag vet inte om jag kan öppna ett fönster.

Då kommer det väl bara in mer pollenelände.


Har sett två filmer på raken, Göta Kanal 2 och 3, lagom stimulerande och upphetsande.

Av Jan Sandström - 17 maj 2013 19:42

Men idag har det hänt saker.

 

Visst är det något speciellt och fint men...

...resten har ni hört redan.


Igår jobbade Gunnar som ersättare till Bosse, kaninen.

 

Att fåglarna satt några meter därifrån och smaskade på solrosfrön brydde han sig inte åt.

 

Senare på kvällen såg jag först ett myctiskt ljus på himlen innan jag 3 sekunder senare kopplade vad det var.

En kondensstrimma som beöystes av den nedgående solens sista strålar.

 


Bara det inte va så äckligt varmt men nu har i alla fall temperaturen sjunkit under 20°. SKÖNT   

Av Jan Sandström - 17 maj 2013 17:59

Någon som vet vilket flygbolag som flyger dit?

Jag försmäktar här, nu är det bara 24,1° men det har varit 25,5°.

Men jag har sovit nästan hela dagen och nu är jag hungrig efter att ha ätit två bananer till lunch.

Ska i alla fall ha i mig kaffe. Ögonen är som Sahara och det är lite svårt att se på skärmen.

Med andra ord, det är vår med pollen i luften, rättelse, alla pollen finns i mina ögon och huvudet.


En stor mugg kaffe och sedan sängen med nedfälld markis för fönstret. Önskade bara att jag hade en AC där också men man kan inte få allt.

Fast så här hade jag det ju för 15 år sedan eller så. Har inte hört något från läkaren om jag får någon spruta.

Men där har jag inte så stora förhoppningar om förändring.

Av Jan Sandström - 17 maj 2013 12:27

Satt ute och fikade, allt var så skönt tills huvudvärken av detta jävla pollen kom, då gick jag isäng.

Nu har jag än en gång begärt att få Depo-Medrol av Cullman och skrivit förklaring i alla tänkbara rutur man nu kan fylla i dessa formulär.

Der är som att förflytta sig 15 år tillbaks i tiden innan jag fick DM för första gången och en ny värld öppnade sig för mig.

Jag kunde vara ute under våren, kunde vara ute även om någon granne 100 meter bort klippte sitt gräs och vinden låg på, klippte grannen spelade det ingen roll.

Kunde ha kläder som hängt ute på tork.


NU HAR JAG SAMMA JÄVLA HELVETE

 

BARA PÅ GRUND AV DENNA  LÄKARE 

 

PÅ DRAGONENS HÄLSOCENTRAL.

 

Nu återgår jag till sängen i det mörka svala sovrummet. Tack för det Doktorn.

 

+23° ute och jag måste vara inne, tänk på mig då.
hjärnan är som sirap, har svårt att formulera tankarna så det tar tid att skriva allt.

 

 

Av Jan Sandström - 17 maj 2013 09:24

Nu är det varmt så då kom parasollet fram.
Men det är även pollen i luften och i mina ögon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards