jans

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Jan Sandström - 19 maj 2013 20:23

Det är inte spermier, det är min lilla kamera riktad mot himlen.

Det blev ändå inte skärpa i bilden när jag fotade kamerans display med en annan kamera.

 

Hade isär kameran i bitar men det går nog inte göra något åt den.

 

Den sista biten, optiken ger jag mig inte in i för då får jag inte ihop den igen.

Tror faktiskt inte att de lagar sådana här saker utan de byts ut om jag skulle lämna in kameran.

MEN,hur i fullkornsvete kan det komma in så mycket skräp i en sådan sluten enhet?


OM jag sätter dammsugaren mot öppningen och kör zoomen fram och tillbaks, det kan ju inte bli värre men jag ser att den fått en smäll ungefär klockan 10, i övre vänstra hörnet alltså.


Jodå jag har skruvat ihop kameran igen, så där långt var det inga problem.


Av Jan Sandström - 19 maj 2013 17:54

Jag tror att det blir en nyare verion av den jag har, är bara eller har varit så nöjd med den.

Det är en TZ10 jag har och den har faktiskt hängt med ett antal år.

Cyberphoto säljer Panasonic Lumix DMC-TZ40 svart för endast 3190:-

  men jag vet inte om jag vill ha en svart, kanske en röd eller vit, silver va inte så snygg.

Av Jan Sandström - 19 maj 2013 15:51

Har upptäckt att det ligger damm på linserna inne i kameran.

Försökt blåsa bort med tryckluft men då är det minsan tätt så det förslår.

Ska jag våga mig på att öppna och kolla eller köpa en ny direkt?


Bilden tog jag mot en blå himmel.

 

Det handlar om min Panasonic DMC-TZ10 som hänger med mig jämt var jag än går.


Av Jan Sandström - 19 maj 2013 09:48

...när det nu för en gångs skull är fint väder att köra MC så kan jag inte för att det är dessa björkar.

Jag tror jag får sälja hojen för det blir nog inte nån mer MC-åkning då jag inte har någon pollenmedicin som verkar.


Steg nyss upp och har väckt husdjuren fast de har bara fått det nödvändigaste, orkar inte göra något extre.

Sedan frukost kaffe och mackor, skriver här och sedan återgår jag till Gunnar i sängen.

Har en blixtrande huvudvärk.


Och ce blir en sån där   dag med sol ovh värme, nu är det 23,1°, behöver inte skriva + före.

Det är jobbigt att måsta tänka efter 3-4 gånger innan man gör något så att det blir rätt.

Igår gjorde jag te till inger men fyllde filterstrumpan med snabbkaffe, sånt slöseri på kaffet då hon hälde bort hela kannan.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards