jans

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Jan Sandström - 21 maj 2013 22:25

...för idag, nu är Inger med där borta mellan björkar och krukor.

 

Av Jan Sandström - 21 maj 2013 19:08

Kanske kan komma på benen fast idag har jag inte legat någonting men inte varit helt kry.

Lite kli i ögonen och av och till en molande huvudvärk, typiskt mina pollensymptom.

Jag har i alla fall varit ut med bilen och fått känna på frisk luft (pollenfilter och AC i bilen) samt fått min spruta.

Nu tar det förhoppningsvis bara ett par dagar men då är väl sommaren över för i år.

Kvällsbilder över trädgården och björkarna kan jag då erbjuda.

 

Det blev fel bild här ovan men nu är det rätt.

   

Av Jan Sandström - 21 maj 2013 12:11


  

Jag får ut två Depo-Medrol så nu kan livet återgå till det normala, så småningom.

Men luftrenaren blir nog bra att ha ändå, den lilla vi har hos husdjuren är inte riktigt tillräcklig.

Då kanske Ingers astma hon får nattetid (ibland) upphör.

Av Jan Sandström - 21 maj 2013 07:24

...eller i natt, regn alltså så det ser ut att bli en lika eländigt solig och varm dag igen.

Min luftrenare passerade Örebro i natt eller tidigt i morse.

2013-05-2103:54ÖrebroPasserat terminal

Så bara chauffören gasar på ordentligt kan jag ha den i kväll, men det kan inte ens jag tro på.

Men i morgon ska jag ha den här hemma och det ser jag fram emot.

Idag har jag däremot bommat till huset riktigt, stängt ventiler och frånluftfläkten.

Inger jobbar och Maria ska väl till skolan så då kan jag sitta här mol allena och tycka synd om mig.


Det är grönare ute och det är väl fint men jag önskar att jag kunnat sitta ute på altan och njuta, det här blir 5:e dagen med husarrest på grund av detta björkpollen. Höga halter utlovas just nu i radion som om det skulle vara en nyhet 

Det är 16,9° här på altan och det ser ut så här i vår trädgård och björkarna.

 

Solen skiner på fönsterkarmen till vänster som speglar av sig i glaset.  

Det finns liten molnslöjor på himlen så helt klart är det inte, kanske kan det dra ihop sig till regn ändå och yr.no spår eventuellt 0,1 mm. men det ska bli mulet.


Ska priva att lägga in en länk till YR och Umeåvädret.

<script type="text/javascript" src="http://www.yr.no/sted/Sverige/Västerbotten/Umeå_Kommun/ekstern_boks_time_for_time.js"></script><noscript><a href="http://www.yr.no/sted/Sverige/Västerbotten/Umeå_Kommun/">yr.no: Værvarsel for Umeå Kommun</a></noscript><BR>




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards