jans

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Jan Sandström - 24 maj 2013 20:16

och kvällen är inte sämre den men det känns att temperaturen sjunker.

Naturligtvis missade jag att få upp laddaren och extrabatteriet till skuvdragaren så jag får hushålla på skruvandet OM jag inte tar hojen och åker hem och hämtar.

Eftermiddan tillbringade jag med att inte göra så mycket och skönt var det.

Slutförde ett projekt jag tänkt göra i många år och det är måla två flaggstångsknoppar, nu är det guldiga och fina igen.

   

Nu när det blivit lite svalare har fågelsången kommit igång ordentligt och vi har fågelungar i holken här utmed altan.

Tidigare när jag var ute på gården kom det 17 svanar i två plogformationer som troligen gick ned på sjön.

Naturligtvis låg kameran kvar uppe på altan men det hade nog inte blivit så bra bild då de flög framför solen, eller solen var i bakgrunden så det skulle bara blivit siluetter.


Nu tjatas det om TE, så jag får väl logga ut och fixa det och kaffe.

Av Jan Sandström - 24 maj 2013 16:25

Det är lä här i paradiset, i stugan alltså och så varmt.

Luften står still och det är knäpp tyst förutom någon fågel som orkar ta ton.

Skulle jobbat med badtunnan men har istället plockat med lite annat smått och druckit kaffe förståss.


Sedan har jag suttit och kämpat med att få Wi-Fi kontakt dator--kamera men det funkar bara inte.

Fick kontakt och anslöts en gång men kunde inte göra någonting så det får bli lilla kortläsaren då jag ska föra över bilder.

Nu störs jag av ett litet flygplan som surrar på någonstans högt däruppe, väldigt störande.   

Men det är skönare ljud från tranan som just flög förbi.

Nu ska jag ta och sova en stund ute på altan naturligtvis.

Och grannarna har droppat in en efter en, det är ju fredag.

Av Jan Sandström - 24 maj 2013 08:02

Ja så är det fredag igen, inte helt klart väder men övervägande blå himmel.

Kan det måntro vara brandrök från Stockholm som skymmer solen. Hörde på radion att en kille skyllde på samhället att det bl.a inte fanns några fritidsgårdar.

Inte fan gick vi ut och brände halva stan för att vi inte hade ungdomsgårdar och allt serverat på silverfat när vi var unga.

På den tiden träffades man hemma hos varandra men oftast var vi ute och lekte eller höll på med någon hobby.

Många gånger gjorde vi ingenting utan låg på rygg och tittade på molnen som drev förbi.

 

  Vad är det med dagens ungdom? Det är skrämmande vilket samhälle som DE nu skapar.  

 

ta er eller gå hem och ta en kopp choklad och en bulle så att ni blir normala människor igen så kan ni framföra era önskemål på ett civiliserat sätt.


När jag ändå är på gång kan Radio Västerbotten få en   för deras trummande under tiden de pratar, nu kör de till och med det när de har information från trafikredaktionen med samhällsinformation.


Idag tar jag hojen till stugan och ska se om jag kan börja snickra lite i badtunnan.

Det ska dit en sittbänk så att vi kan fylla den med vatten, liksom lättare att göra den när tunnan är tom.


Det är 15,4° grader ute och vimpeln hänger i stort sett rakt ned.

 



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards