jans

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Jan Sandström - 27 maj 2013 21:25

Vad, jo ta hand om månadens räkningar men det är ju en dag i morgon också.

Jag har ju tid att ta hand om det senare.


Idag har jag varit ute med Maria och hon har köpt en cykel.

 

En racercykel och till det tillbehör som byxor, tröja/jacka, skor, glasögon, cykeldator och vad det nu kan vara mer.

Det är Team Sportia som fick äran att sälja den och efter middan här hemma drog hon ut på första turen.  

Men innan vi åkte hem hjälpte vi Peter och Anna med en taklampa som skulle upp, det jag fick göra var att koppla elsladden som han inte hade hemma.


Väl hemma ringde Peter och ville ha upp några grejor från hans gamla rum.

Jag åkte upp med det och åkte sedan till väninnan Maria där jag fick tårta och en massa trevligt skvaller och prat.

 

Nu är jag bara så trött och vill lägga mig och det ska jag snart göra också.

Av Jan Sandström - 27 maj 2013 10:09

Jag har varit och är lite trög idag men har ändå fått ut husdjuren, kaninen Bosse är på gräset och fåglarna sitter i buren här på altanbordet.

 

Men det är svårt att fota dem, burgallret blänker framför fåglarna, kaninen har svårt att sitta still.

 

Det kom en liten regnskur, 14 droppar eller nått i den stilen men tillräckligt för att Bosse ville upp till mig och i min famn är det ju bara så skönt, hade vi suttit kvar skulle han ha somnat.

 

Gunnar stryker omkring här och är messt sysslolös för att det inte finns några möss att jaga, han har sökt igenom rishögen som ligger på släpvagnen men där fanns inte heller något roligt.

Nu har han i alla fall intagit sin favoritfåtölj och lagt sig tillrätta.


Som jag sa har det varit en trög morgon, har sovit tungt i natt och inte riktigt vaknat känns det som.

Planerna var att göra service på jordfräsen som Tomas ska köra i morgon och sedan borde jag göra i ordning Anders/Peters (eller vems det nu är) gammla moppe, det är egentligen Anders som rår om den men Peter var den som använde den senast till och från jobbet på Ersboda.

Nu tänkte jag fixa i ordning den för att ha i stugan, det är "bara" gaswirern som ska sättas fast på förgasaren, ser att den har platt bakdäck men det kanske bara är att pumpa.

Jag ska i alla fall försöka få igång den.


Sedan ska jag iväg med Maria i eftermiddag för hon har fått för sig att köpa en cykelö med sådana där spagettidäck.

Det är storebror Anders som påverkat henne till att börja cykla landsvägscykel.


Nä nu får jag ge mig ON det ska bli något inlägg idag. Kanske ska klicka på [Spara inlägget] och göra mig en mugg kaffe, har bara fått i mig två här på morgonen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards