jans

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 17:49

...som förstör mitt bästa dåligahumör jag haft på länge.

 
  

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 16:31

Det är rent otroligt vad det ryms många maskrosor i en lite sköldpadda.

Och hon är alldeles galen i dem. Tomas är här och körde jordfräsen så då fick hon komma ut.

Jordfräsen hade vi startproblem med då startsnöret inte gick tillbaks utan vi fick veva tillbaks det manuellt efter varje drag, men nu är det fräst klart.

Jag trodde det skulle dra ihop sig när molnet sköt i höjden men det bidde ingenting av det hela.   

Jag har fått så jäkligt ont i mitt högra knä, rent av så att jag mår illa så nu är det skönt att få sitta still ett tag.


Inte får jag något besök från Ö-vik då han fått ändrade planer, däremot undrade han om inte jag skulle ta hojen ned till han ett par dagar.

Vi har ju faktiskt inte setts på hela vintern så det är nog en hel del skvaller att dela med oss av.

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 12:02

NU har myggen hittat mig också.

 

Men hon vart straxt platt och död.

En bra mygga är en död mygga i en fågelnäbb.

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 11:13

Det är verkligen sommar fast det "bara" är slutet på maj månad.

 

Gunnar gick iväg och ligger väl under någon buske, förståndig katt.

Inne kändes det så svalt och skönt så varför i hela fridens namn sitter man då här i värmen.

Men så underbart skönt att kunns sitta ute utan att vara däckad av detta pollen.

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 09:33

...med en massa fakturor och räkningar men det verkar som att det gick ihop den här gången också.

Men nu har jag totalt köpförbud resten av sommaren, ska först bara köpa......   

Nä nu blir det bara nödvändiga saker som absolut måste köpas som godkänns.

Badtunnan har sugit mycket och så åkte vi på en ny vattenberedare i stugan, kameran, luftrenaren och och ack.


Nu ska jag i alla fall väcka husdjuren och ta ut dem, jag ska ha mig en stor mugg kaffe.

Av Jan Sandström - 28 maj 2013 06:48

Tänker bara ge ett livstecken från mig innan frukosten för sedan ska jag ta hand om alla utgifter och betala räkningarna.


Det blir i alla fall frukost ute för det är 16,3° och en svag nordlig vind. Vimpeln rör sig bara lite.

 

Och Inger får fram fler och fler blommor men det är fint när det grönskar, bara så jobbigt.


Tänk va skön vintern är, bara skotta snö ibland, kläs ig som en Michelingubbe, skrapa bilrutorna, frysa, plumsa i djupsnö till jobbet om du inte försöker cykla på oplogad cykelbana.

Tänk va skön sommaren är   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards