jans

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Jan Sandström - 29 maj 2013 23:13

...riktigt skön dag.

Av Jan Sandström - 29 maj 2013 11:49

Ibland bara måsta man förnya sig.

Nu har i alla fall björkarna slagit ut helt och hållet

 

och fåglarna, Hugo, Nisse och Pelle gillar att vara ute för de är aldrig tysta, hela tiden något sm rör sig och det måste de meddela hela världen om att de sett.

Tror i alla fall att det är något sådant de tjattrar om.

Men värst är när de får ett sådant där gnällande ljud, nu blev de i alla fall tysta men det kan bero på den däe skatan som håller låda uppe bland träden, sedan är det några småfåglar som verkar kivas om någonting uppe bland björklöven.

 

Aha kisse kommer hem, nä han bara strök förbi och gick vidare runt huset.

Gissar att han har det varmt de här dagarna och mest bara ligger under någon buske.

Snart 12, då kanske jag skulle göra något ätbart, en tallrik fil med jordgubbssylt och två sportbröd delade i små bitar är standardmenýn sådana här dagar. Och efter det kaffe, mugg nummer 4 för dagen.

Av Jan Sandström - 29 maj 2013 10:38

Jag sitter hemma och har det lungt och skönt och luktar på blommorna.

Men bara Maria kommer hem från skolan ska vi iväg och köpa cykellyse till henne, jag behöver en ny del till jordfräsen.

Sedan tänkte Maria cykla Kullavägen till Hissjö och hem igen. Då kanske jag hänger med på MC och kör efter henne eller så tar jag en tupplur här på altan.

Av Jan Sandström - 29 maj 2013 08:21

Det är redan +22,1° här i skuggan och solen skiner från en blå himmel.

Frågan är VAD ska man göra med dagen?

Jag funderar faktiskt på att bara sticka iväg på två hjul, ta en riktigt lång MC-tur och ta med gasolköket, vattendunk och en flaska mjölk.

 

En bild av trädgården i rätt format.


Eller så tar jag en dag liknande den igår och bara är ute på altan med mina husdjur, det är skönt det med.

Om inte annat blir det billigare.

Av Jan Sandström - 29 maj 2013 07:16

En mobilbild så här från frukostbordet.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards