jans

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Jan Sandström - 1 juni 2013 22:11

Det har örjat regna i natt skulle det visst bli en hel del regn, och med regn kommer myggen fram, försökte gå en sväng men jag gav upp liksom jag gav upp tidigare med snickeriarbetet, jag gick in och dushade.


Jag skrev i ett tidigare om han som vann mot läkemedelsbolaget då han blivit spelberoende och homosexuell av läkemedlet, här är hela notisen som fanns i Illustrerad Vetenskap.

 

Men nu är det sängen som väntar, ska bli skönt.

Av Jan Sandström - 1 juni 2013 15:08

Nu har jag snickrat klart och fyllning påbörjad men det läcker en del men det är väntat när den varit tom hela vintern och den senaste värmeperioden.

Visst blev det fint?


 

Sargen ovanpå ska bytas senare även den till lärkträ och brännskyddet som blev lite speciellt med sin nedfällbara överdel men det är enkelt gjort, bara två gångjärn och två excenterlås, sådana man brukar ha på verktygslådor.   

Men det är sandstorm eller jordstorm här, ordentliga virvelvindar river upp jorden på åkern och bilden visar bara en liten del av det som kan virvla upp, tidvis har luften varit fylld med fint stoft så att man inte sett skogen.

Tursamt nog är vinden sådan att det mesta åker förbi oss men jag ser på skärmen att den har ett tunt lager damm.

Jag väntar bara på en ordentlig tromb.

Det kliar även i ögonen så jag hoppas att det kommer lite regn som binder men det är väl att önska för mycket, det ser faktiskt inte ut att bli regn just nu.

Men även sådden skulle behöva lite regn och inte något hårt åskregn.

 

Men nu tänker jag göra Inger sällskap och ta en tupplur, när kaffet är uppdrucket.

Av Jan Sandström - 1 juni 2013 11:43

det finns även lindring.

Nere i badtunnan är det varmt och det är struligt att få allt att passa ihop så vad passar bättre än en kafferast.

 


Men så när mycket moln på himlen har vi väl aldrig sett på 3 veckor eller vad det kan vara.  


Nä straxt åter till "stenbrottet", det är väl bara fotbojan och Inger med bössan i hand som fattas.     

Av Jan Sandström - 1 juni 2013 08:45

Juni är väl den förata sommarmånaden fast i år tror jag det blev sommar i maj.

Då kommer frågan många ställt sig, hur blir det senare i sommar men si det kommer inte jag att avslöja.


Det står i Illustrerad vetenskap om en man som anmält sitt läkemedelsföretag för att medicinen han ätit gett honom ett spelberoende samt gjort han homosexuell???

Och han fick rätt i domstolen???????

Och i och med det att medicien gjorde han homosexuell borde man kunna få fram ett medel som botar mot homosexualitet. Ja man upphör aldrig att förvånas.

Jag tror inte det minsta på att någon medicin kan göra en person homosexuell eller överhuvudtaget ändra en persons sexuella prefirenser.

Sedan kanske han borde vara nöjd för vad är det för fel på att vara homosexuell eller vad det nu kan vara för sexuell, förutom pedofiler då.

Nä nu spårar mitt inöägg in på helt andra spår. Men det blir bara så ibland.


Vi sitter ju i paradiset idag och fåglarna kvittrar så att man kan bli hörselskadad om jag inte redan vore det.

En fin eller två fina buketter på skolbänken, blåbärsris och liljekonvaljer.

 


Förra månaden, i maj alltså slog jag ett som jag tror oslagbart rekord i antal sidvisningar.

2815 sidvisningar och det får jag tacka alla ni som kikat in och kanske rent av läst mina inlägg.


Nu är frukosten avklarad och jag ska ned i badtunnan för att skruva fast sittbänken innan det blir på tok för varmt där nere.

Sedan är det bara att börja fylla den men först påtår och kolla in VK.se för att se om det hänt något nytt.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards