jans

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Jan Sandström - 4 juni 2013 21:31

Är trött men ändå inte, har dragits med ont i fingrar och knän av och till hela eftermiddan och kvällen.

Så jag vet att jag egentligen inte kommer att kunna stanna av i sängen, kanske lite   skulle råda bot på det fast det tror inte ens jag helhjärtat på.


I går såg Inger rådjur ute på åkern och det såt ut som sådana tills jag tog kort med telet.

   

Det visade sig vara två tranor.


Senare kollade Inger badtemperaturen i tunnan innan vi skulle hoppa i efter middagen.

 

Men det badet skrev jag om i ett inlägg tidigare.


När vi kom hem så hade Mona, Marias kompis varit på besök, det syntes på kylskåpets kom ihågtavla där hon ritar något, tidigare blev det ofta små teckningar och dessa ligger på vår webbsida och Monas konst sandstrom.vasterslatt.se

 

Den här bilden ska upp där vid tillfälle.


Jag har varit usel på att uppdatera den sidan sedan jag skaffade den här bloggen, har t.o.m kvar länken till slalomvädersidan   


Nu har väl hallgolvet torkat efter att Inger torkat det, hmm hur gick det till   

Så då ska jag ta min kvällsmedicin och gå isäng, tror det blir lite kvällssurfning och ljudboken, eller kanske någon film.

Jag vet, i sängen ska man sova och inte ha dator och mobil men vad spelar det för roll för mig.

Kan dricka kaffe nu för det är 17 timmar före kl 15 som är gränsen de satt för att dricka kaffe.


Mer från mig i morgon, eller i natt.

Av Jan Sandström - 4 juni 2013 17:08

Less på att ha ont jämt, nu har jag haft ont i knän och fingrarna hela eftermiddan men kom ändå iväg till Jula där jag lämnade igen fontänpumpen.

Vi har en gamal akvariepump i stugan som följde med badtunnan och den är det bra tryck i så jag ska testa att ha den i dammen för att pumpa vatten till bäckfåran.

Sedan kanske jag hittar någon fontänpumpjframöver såvida den här idén fungerar.

Men nu är jag som sagt bara less på allting.

Av Jan Sandström - 4 juni 2013 10:04

Åtminstone för stunden, idag alltså.

Kallt i morse med "bara" 11° varmt så det blev frukost inne för ovanlighetens skull.

Jag är sugen på att åka till Hans i Ö-vik men vet inte om jag har tid till det.

Vi/jag har så mycket att ordna här hemma känns det som.


I natt sov jag i alla fall lite bättre även om jag hade mina känningar i knä och händer.

Under några timmar så molade det och jag sov dåligt.


Vädret är grått och småkallt beroende på hur man ser det och att vi haft så varmt tidigare.

 


Jag får ta och beta av en sak i sänder så kanske jag får tid att ta hojen i eftermiddag, i morgon ska det bli finare och varmare igen.

Bara det inte börjar regna.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards