jans

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Jan Sandström - 5 juni 2013 23:48

Kanske kommer den in över land i natt.

 

Skärmklipp från http://www.blitzortung.org/

En annan sida är http://thunderstorm.se/

Av Jan Sandström - 5 juni 2013 22:45

Dykare är ett konstigt jobb, de blir lediga först när de blir upptagna   


Eljest blev jag upptagen då Peter kom förbi och vi körde hem han till Ersboda, där skruvade jag upp en spegel och brandsläckaren, inga märkvärdiga jobb men allt rännande idag har gjort mig slut i huvudet.


Av Jan Sandström - 5 juni 2013 18:04

Vad säger man?

Först bygger de en tunnel för typ 80 miljoner och river den gamla som inte gick under vägen utan endast järnvägen, allt för att få bort gående över Järnvägsallén, när tunneln är klar så vad tänker man göra, jo sätta upp TVÅ övergångsställen med trafikljus       

Tror de verkligen att luften i Umeå centrum blir bättre av det, fast det vete 17 om de kanske inte gör.

http://www.vk.se/884470/ny-byggs-jarnvagstorget-om#disqus_thread

När det gäller Umeå Kommun så får man verkligen inte förvånas över någonting.


De införde ju allmänt parkeringsförbud i många bostadsområden med orden att det ska bli bättre snöröjning men som kompensation skulle man anlägga centrala parkeringsplatser lite här och var.

Ännu har ingen sett någon parkering och jag tvivlar på att det kommer att bli några heller.


Ur led är tiden eller vad man ska säga.

Av Jan Sandström - 5 juni 2013 17:25

Idag har jag ränt runt med Inger.

Fått klart med lånet på banken efter 3 besök där först var hon på lunch, sedan skulle hon göra i ordning, sedan fick vi skriva på.

Skönt då att Handelsbanken har ett fint kontor här på Västerslätt.

Up på Coop för att köpa en myggskrämma men den va slut och det tror jag det för det priset men vi hittade den på OKQ8 Ersboda.

Biblioteket fick ett besök där inger lånade typ 102 böcker och jag 5-7 st. Men jag tycker det gått för långt när de har en parkeringsautomat som slukar kronor ute på vichan (Grubbe).

Men de lägger snart ned den filialen då biblioteket visar sig bli för dyrt inne i centrum, den nya trasmattan de byggt inför kulturhuvudstadsåret 2014, bara det att det inte hinner bli klart förrän 2015   


Beijer bygg där vi pratade fönster och dörr och jag köpte en 3,5 mm. borr för att borra i små stenar.


Men innan allt detta så kom snickarna från Egelby Bygg förbi och vi skrev papper på det kommande fönsterbytet.


Inger bonar golv och jag dricker kaffe men nu kom hon med småstenarna jag ska borra i hur   det nu ska gå.

Misstänker att det bara blir grus kvar.

 

Det ska bli sådana där tyngder som håller ned bordsdukarna utomhus.

Av Jan Sandström - 5 juni 2013 09:43

Samt att idag är det Danmnarks nationaldag, i morgon är det Sveriges och vi ska vara stolta att vi är svenskar men ändå inte så stolta att vi tror oss stå över andra människor.

Vi är alla jämlika här på jorden och på andra sidan.


Det skulle vara soligt och fint idag men nu är det 14,2° och mulet, det blåser9,2 m/s i byarna från NNE.

 

Nu för tiden märker vi inte av att det är skolavslungingsdags, inte som förr när vi hade 5 st i skolan och hade våra avslutningsfest för grannar och vänner.

Det var roliga tider men ack så stressigt ibland när barnen gick på tre skolor, då va det ibland svårt att få tiden att räcka till. Ungefär som runt Lucia i december när det var alla dessa julfester barnen hade. Det va tider det.


Surfade runt på Google map och stötte på en mjölkbrygga en bit utanför Umeå.

Jag eller vi har tänkt sätta upp någonting sådant här i stugan men nog tror jag att jag använder tryckat virke till stolparna men konstruktionen verkar enkel men funktionell.

Något att ha en blommkruka på och att sätta ned rumpan om man vill småprata med grannen som går förbi.

Eller grannens barn att sitta på och dricka saft när de filosferar och tittar på svalorna som flyger.

Men sådant kanske inte barn sysslar med idag, jag kanske ska dra dit trådlöst nätverk istället   


Inger torkar golven som om de skulle varit blötare innan hon började. Nu kom hon med en kopp kaffe till mig   

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards