jans

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 21:58

Tror inte jag sagt att fontänpumpen jag bytte ut mot en gammal akvariepump funkade perfekt.

Kanske an aning mer vatten i bäcken men det var ju en justeringsfråga tidigare.

Däremot hade insuget satt igen med björkfrö eller vad det var så att det inte var full styrka på vattnet.

Det går säkert att göra något åt på något sätt, ska fundera men som det är nu ligger bara pumpen lös på botten av dammen.

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 21:43

Fåglar ligger mig varmt om hjärtat men det kanske alla förstått.

Men det var svårt att ta kort av svalorna i skyn, de fläg fort och det var svårt att fokusera på någon så jag tog ett antal kort på måfå och det här är ett någolunda foto.

 

Även den lilla sädesärlan  var svårfotad då den trippade så fort och oförutsett åt alla håll och kanter.

 

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 20:22

Vi blev bjudna på tårta hos Anders och vi sitter ute.
Skönt väder och svalorna flyger högt där uppe.

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 16:20

Där Inger trivs bäst är vid sina blommor, det blir så fint ute i trädgården  

 


Har försökt fota när domherren sticker in i holken men det är svårt,


Men jag fick då med stjärtfjädrarna   

   

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 13:41

Vilken pärs att följa med Inger och handla, normalt brukar män beklaga sig när de tvingas följa med kvinnor på shopingrundor bland kläder och skor, sådant skulle jag inte beklaga mig över men på Coop Forum och handla mat åt 25 personer, DET tar på krafterna.

Är man dessutom inte rätt klädd utan shorts och T-tröja bland frukt och kyldiskar.

Som om inte det var nog träffade vi på bekanta också.

Men jag lyckades ta en sån där banan som är till barnen, men jag kände mig som ett barn eller varför inte hund där matte sa till mig att "stanna här med kundvagnen". Jag har förresten ett fint namn på kundvagnar, kundrollatorer brukar jag kalla dem.

Men det gick fint och vi kom hem med nästan allt som skulle handlas.


Innan vi åkte hem från stugan kom ju Hacke (hackspetten) och han fastnade faktiskt på en bild.

Inte lätt att fota en hackspett som knackar solrosfrön.

 

De andra bilderna har liksom suddiga huvuden.

Av Jan Sandström - 9 juni 2013 08:43

En härlig morgon, igen.

Sitter ute och jag är inne på min andra mugg kaffe och ska nu snabbt skicka in ett inlägg.

Valde då bilder på holkar som jag tog härifrån där jag sitter, eller jag fick faktiskt gå några meter från stolen.


Först en holk från i fjol där hackspetten vidgat hålet, men har inte sett någon fågel i den.

 


Den här sitter på en björk aldeles bakom ryggen på oss och är av årets upplaga, liksom de nedre bildernas holkar är.

 


Den här sitter dold, nästan i alla fall i den stora granen några meter till höger om oss.

 



Hemma har vi holkar på husväggen med bra resultat och de här satte vi upp så att vi kan se dem från vår frukostplats.

.  

Nu kom Hacke och fläg förbi oss, satte sig först i en björk men nu sitter den på plankorna och äter solrosrfön.

Tog några bilder men dem väntar jag med tills vi är hemma igen.

Jag har då lärt mig hur han låter, nästan som en källande hund, liten hund.


Anders ringde och bjöd oss på tårta i eftermiddar som vi tackade ja till, ska bli gott.


Nu ska jag dricka upp kaffet och sedan åker vi hem och väcker Maria och husdjuren.


Godmorgon eller "morn da" som de säger i Norge (osäker på stavningen)

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards