jans

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 23:23

Nu är det hög tid att gå isäng, bara det att jag fastnade i en film på TV9 in någon skattjakt på en båt i Sahara eller var det var.


Åter i morgon.

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 18:21

...av vår trädgård.

Just nu skapligt fint väder men det är mörka moln runt omkring.

 

Hade ett tag tänkt ta hojen och åka ut till Bäcksjön där Inger är med jobbarkompisarna men jag tror inte jag gör det, skönare att sitta här inne.

Har ju suttit på altan hela eftermiddan.

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 16:59

Jag är inte mycket för dikter och sådant men iblan kan jag hitta något guldkorn eller hur man säger.

Den här hittade jag i en tidning som jag fotade av men texten blev lite konstig fast den är fullt läsbar.

 

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 16:05

För att förhindra att vi blir kokta igen så åkte jag och Maria till Ersboda där jag köpte en termometer/väderstation på Jula så att jag kan få aktuell temperatur uppe på altan.

Maria skulle ändå på Ersboda Bibliotek och hämta körkortsboken hon reserverat där tidigare i morse.

Det blev en 02046 från Termometerfabriken  

En bättre bild från fabrikens webbsida

 

Efteråt ser jag på deras sida att det finns en enkom pooltermometer som sänder trådlöst till en mottagare.

 

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 15:49

...och jag tror inte jag sett så stora halgel förut under mina 58 år.

äde var som stenkulor och jag var allvarligt talat orolig för altantaken men det gick fint.

Testade nya kameran och gjorde två filmsnuttar jag ska testa att dela med mig av.

Men här i den lilla bärbara knähunden fick jag bara ljud och en stillbild, fast den har ju inte världens starkasete processor.


 

Åskan har mullrat både i norr och söder så jag har haft nätverket och datorerna avstängda under tiden det var som värst.
 

Inger som åkt till Bäcksjön någon mil norr om Umeå ringde och sa att där ligger hagel kvar på marken under buskarna, kanske har det kommit mer där eller senare.

Ser att filmerna fungerade men som vanligt gör det sig inte riktigt på film som i verkligheten.


Av Jan Sandström - 10 juni 2013 12:16

Film kommer senare.

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 12:02

Det haglar och åskar så nu blir det dataupehåll

Av Jan Sandström - 10 juni 2013 09:40

Bara så skönt ute i trädgården just nu.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards