jans

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 21:18

Jo 6 sidvisningar till så har jag nytt månadsrekort på 2815 sidvisningar av min blogg, inte dåligt.


Men nu vill jag gå isäng och lyssna på ljudboken och/eller sova.

Är trött i huvudet.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 18:56

Fel av mig, sållar man bort de äldre blixtarna så ser man att det har i stort sett gått över redan.


Det är inte dåligt åskvädret som ligger över Köpenhamn och delvis Skåne just nu

 

http://www.blitzortung.org

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 18:42

Det har börjat blåsa, det susar i björkarna som det kan göra på hösten när det blåser.

Kanske är det något oväder på gång för himlen där borta är riktigt blåsvart men det kanske inte framkommer riktigt på filmsnutten jag gjorde.

Det är inte åska man hör utan jag tror det var ett flyg som startade eller gich ned för landning.


  Men det är liksom lite småmysigt när man sitter här i lä på altan, solen skiner och det blåser till ordentligt i björklöven så det susar.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 17:16

Det tycker nog Gunnar för han ser man inte till så mycket, bara när han kommer hem och tankar mat eller vill ha närkontakt.

 

Jag vet inte vilka buskar han krypit under eller om det är något altangolv, full med skräp och boss var pälsen hans i alla fall, han låg en liten stund men drog sedan iväg ut igen.


Men så lummigt och grönt som det är nu förstår jag honom, vi är ju knappt inne vi heller.

Stora delar av dagen tillbringar man ju här ute på altanerna.

 

Jag föratår inte de som tagit ned alla sina träd, det blir bara så tomt och ödsligt utan stora träd på tomten och jag är glad att vi gränsar till allmänningen och kraftledningen så att vi får ha dessa stora björkar, en och annan tall och gran finns också för att inte tala om det rika fågelliv som finns i träden.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 14:59

Trött är jag också och börjar få ont i ändan av att bara sitta här ute på altan.

Sovit en stund har jag också gjort men före allt detta så började det småregna.

Maria hade stuckit iväg på racerhojen en runda så jag skickade ett SMS om att ville hon bli hämtad så gic det fint.

Lite senare tingde hon om att jag kunde komma till Ersmarksvägen, alltså väg 364 norrut och just innan jag stötte på henne började det regna så jag sa det att där borta typ 300 meter slutar det regna så hon beslöt att cykla hem idtället.

Jag tog vägen till macken och fyllde tanken med etanol.

Så nu sitter jag bara här och är less.

 

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 10:29

Inger sitter ute och njuter av frukost och tidningen då det fortfarande var fint väder.

Det mulnade å så nu är det ett soldis och inte alls så skönt ute även om temperaturen står på 19,5°


Skatorna var så elaka och de ville inte bli uppätna så då gick jag hem till husse och matte för att bli kliad.

 

och talgoxarna sliter med brödfödan åt sina små i holken.

 


Erik har just testat om påsen är vattentät och det gör man genom att stoppa ned kameran värd 30 000 någonting under vattnet   

Nja jag vet inte vad hans kamera egentligen kostar men hur som helst lite våghalsigt tycker jag då.

 

Det fungerade då i alla fall så alla är nöjda och glada.


Jag dras med en huvudvärk och är på allmänt dåligt humör, vad som orsakar vad vet jag inte men kanske en tredje mugg kaffe kan göra något åt saken, antingen mår jag bättre eller så blir det värre och jag sätter mig med boken ute i solstolen, fast det inte är någon sol.

Man kan ju vira in sig i en filt t.ex

Se på 17 nu lyser solen igen.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 07:45

Du skulle ha fyllt 94 år idag men tyvärr blev du bara 71 år och gick bort 1991.


Nu vill jag ha kaffe.

Dagens bild.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards