jans

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 21:25

Den här tänker jag ofta på när jag sitter och hör fågelkvitter.

 

."Herman Hedning copyright 1988-2012 Jonas Darnell (jonas@HermanHedning.com)"

Skulle bara vilja hitta den i bättre upplösning så att man kan läsa allt vad naturen säger, eller förresten kanske inte.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 17:01

Jag är ledsen för ungarna ringde till Inger och då berättade de att en liten hade omkommit i vår badtunna.

Därför är det så viktigt att man täcker över den då man inte badar.

Men jag tycker så synd om den lilla fågelungen som kanske tog steget direkt från holken och ned i vattnet.

Ingen vidare bra start på livet.

Jag har bara så svårt att få detta ur mitt huvud, att katten tar någon fågel är bara naturens gång men det här är helt och hållet människans (vårt) fel. Det känns bara så onödigt.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 16:34

Inger kom just ut när jag sände förra inlägget, med sig hade hon en bricka med banankaka och jordgubbar, inte tillsammans utan först åt jag gubbarna och till kaffet banankakan.

Gjorde ett par korta filmsnuttar med främst fågelkvitter men under tiden såg jag en kråka (tror jag) som hoppade fram och högg en gråsparv.

Tur jag hann reagera och klappade i händerna så lilla pippin klarade sig.


Det första klippet är mest för kvittret så ha på ljudet.

Det andra visar köbildning och trängsel runt fågelhuset

 

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 16:00

Jag och Inger tog en liten lur på någon timme här ute på altan, jag på soffan och hon på två stolar "där borta".

Så skönt och härligt med suset i björkarna och fågelkvittret och nu tror jag det håller på att klarna upp igen.

 

Nu fattas bara att jag såg lika skön ut som jag känner mig   

Men vart tog Inger vägen med kaffet hon skulle fixa.

Jag förkokade ju ändå tevattnet tilll lunch så det ska väl inte ta så lång tid att fixa.


Måste också bli bättre på att korrekturläsa INNAN jag lögger upp ett inlägg.

Men jag ser oftast inte de stavfel jag gjort.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 12:51

Jag har gjort en uppdatering av vår webbsida http://sandstrom.vasterslatt.se/ där jag lagt till nederbörd på vädersidan.

Nu finns ett diagram för den senaste månadens regn varje dag.

Där ser man att vi fått 6 mm nu idag, stapeln längst till höger.

 

Hoppas det blev bra.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 08:57

Det small till ordentligt i regnet och det kom 3-4 smällar men nu har regnet avtagit och åskan dragit bort.

Frukosten avklarad och Gunnar har gett sig ut bland buskarna, kan det vara dessa som lockar.

 


Hörde fragment på nyheterna om någon omkullsparkad barnvagn och en gravid som sparkades i magen.


Vad är det för idioter som gör sådant och varför?


Jag behöver påtår.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 08:16

Strålande väder, det strålar från vår herres vattenslang för det REGNAR.

Och det måste ha varit starkt batterivatten vi drack igår för vi känner oss bakis idag.

Mörkt är det också, inte kan man tro att det är ljusaste tiden på året men som jag sa, det regnar och molnen är så mörka.

 


Men nu ska vi ha frukost och almanackan säger 22 juni och då sitter man naturligtvis ute.

Vi har ju ändå 15,1° och tak över altanerna så det ska bli skönt och gott.

"Men kom" säger Inger, och då lyder man.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards