jans

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Jan Sandström - 25 juni 2013 19:25

Eller jag kom hem för 2 timmar sedan, har suttit ute på altan och ätt samt löst korsord men solen började bli lite för varm där så då går man in.

Det va skönt ute i Skeppsvik, badade inte helt men rumpan blev lite blöt där jag satt på bryggkanten men benen nere i vattnet.

21° sa Maria att det var men det kändes i alla fall kallt fast hon kastade sig ut i vattnet utan att tveka.

Konstigt att i stugan vid Vindeln blåste det ganska ordentligt men ute vid havet svalkade det bara från en svag bris.


Nu väntar jag bara på att få gå isäng och fortsätta på Agatha Christie, blev så inne i boken när jag lyssnade på den i hjälmen när jag körde att jag vill veta fortsättningen.

Kanske tar min MP3 och sätter mig ute i skuggan fast då somnar jag väl bara.


Av Jan Sandström - 25 juni 2013 16:06

Jag packade ihop i stugan och drog iväg till Skeppsvik.

Av Jan Sandström - 25 juni 2013 09:26

Ja så satt man här igen, skönt.

Gårdagens "vsd det nu var" som jag kände är inte kvar och fast jag hade ont igår innan jag gick isäng så har jag sovit gott.

Småfåglarna, flugsnapparna i björken här vid altan har flyttat ut ur holken men nere vid bilplatsen ser jag att paret kilar ut och in hela tiden men de är nog snart flygfärdiga de med.


Det blåser en aning och någon sydvästvind för det susar ordentligt i aspen där borta på andra sidan åkern men här är det lä  och runt 20 grader.

Tyvärr har brom och annat vaknat så jag måste hämta flugsmällan.


Innan jag lade bort ljudboken gick jag upp på toa och såg då månen, jag kunde inte hålla mig utan tog kamerorna och gick ut men molnslöjorna drev så fort förbi att det var svårt att få fri sikt så att säga.

Det här är några av bilderna jag tog med min lilla Lumix, Panasonic DMC-TZ40 och de blev hyfsade att visa på nätet men riktig skärpa är det ändå inte fast jag nu använde stativ.


Jag skickade ett snabbt SMS till Erik om att fota månen men ver inte om han sov eller hade möjlighet, det kan ju också ha varit mulet inne i stan. Han kan ju t.o.m missförstått och fotat någon kompis huvud   


Så här blev det i alla fall och de sista är beskurna och/eller behandlade i dataprogram men jag har inte lagt ned något arbete utan kört sådan där automatisk bildjustering.

         


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards