jans

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Jan Sandström - 27 juni 2013 20:52

Nu har fönstren kommit men det skrev jag i ett inlägg tidigare.

Men vi har varit och kollat på dem och hur vi ska få ena försändelsen upp tilll stugan.

Det ska "inte vara några problem"   


Stugfönster.

På Beijer Bugg så har dem en gaffeltruck som lastar men i stugan tar vi ett fönster i taget in till förrådet.

Bara att bestämma i viken ordning vi ska ställa in dem efter hur vi tänkt montera dem.

Men det ser lite vanskligt ut när de placerat två fönster ovanpå varandra som de blå gör.

Fast jag antar att de på fabriken vet vad de gör så i morgon ska jag göra ett försök att hämta dem på släpvagnen så drar vi upp dem till stugan på söndag.

Till det behöver jag hjälp av mina söner, hör ni det?   

Jo du kan också hjälpa till Maria men då med avlastningen då du redan är i stugan.

Stadsfönster.

Fönsterna hit till stan kanske snickarna tar med sig hit eller så kör jag eller så tar vi hemkörning.


Det här va gott, mumsiga jordgubbar med grädde, fast egentligen är de godast naturella som de är.

Mamma, alltså min mor lärde sig äta jordgubbarna i vitt vin, kanske som ersättning till skumpa.

Nu är de uppätna och grädden ligger som bommul runt hjärtat.

 

Gunnar han ligger på rygg här på soffan hos Inger och sover så gott.

Tidigare drömde han då bakbenet sparkade och framtassen fiftade, det så så sött ut.


Nu är det snart läggdags eller gå in till Agatha men jag såg att åskan hade gått hårt i Finland idag.

27 000 blixtar under dagen och det syntes på http://www.blitzortung.org/ och där ser man att den fortfarande härjar på sina ställen.

Åska är mysigt men det där kanske blir lite magstarkt t.o.m för mig.


Godnatt, eller på återseende om jag startar sängdatorn.


Av Jan Sandström - 27 juni 2013 19:21

Nu ska vi snart äta jordgubbar med vispad grädde.

Inger köpte en hel kartong jordgubbar idag men det är inte till mig.


Av Jan Sandström - 27 juni 2013 12:32

Nu har jag jobbat färdigt för en tid frammåt och tänker sova här på soffan.

Bara jag slapp alla som ska klia mig på magen hela tiden.

 

Av Jan Sandström - 27 juni 2013 10:07

Dagens trädgårdsbild, vast den är dyster, det regnar.

 

Men jag har blivit lite konfunderad.

Åskprogrammet på mina knähundar visar en sak men bordsdatorn visar något helt annat, där är det bara några enstaka blixtar ute till havs.

Vad visar rätt och vem visar fel bild?

Jag har då hunnit med att betala räkningarna, IGEN och även väckt husdjuren.


Pptåren som Inger gjorde i ordning smakade inte gott, kanske för att den stått ute och väntat på mig så den är/var halvkall eller halvvarm.

Av Jan Sandström - 27 juni 2013 09:04

Egentligen förstår jag inte de som beklagar sig så fruktansvärt över nuvarande system med avgiften för de ser aldrig på SVT (eller lyssnar på radio) och vill ha avgiften på skatten.

Jamen vadå??? Slipper de betala då då???

Det är väl enklast att bara betala som det är nu dör ingen slipper väl ändå undan ifall avgiften görs om så att den dras som skatt. Det är väl bara det att då får de ngen räkning men gör som jag.

Automatisk överföring på 193:- varje månad. Men det har väl inte folk råd med.



Av Jan Sandström - 27 juni 2013 08:34

Godmorgon, härligt att vakna av att höra lite avlägset åskmuller som sakta drog sig närmare.

Men säg det som varar, förutom såret då, för när vi hade frukosten klar och satt ute på altan så var den borta.

 

Men den går tydligen fortfarande i Finland, fast vad spelar det för roll.


Temperatur: 16,9 °C
Lufttryck: 1023,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 100 %
Vindstyrka: 1,0 m/s från N, i byarna 1,4 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 16,9 °C

Det är inte lika varmt som igår men nästan skönare, det går då att andas och man svettas inte.

Luften känns så frisk efter ett åsk och regnväder, kanske därför som luftrenaren ha funktionen att alstra någon sorts ozon eller vad det är, det luktar hemskt tycker jag.


Tyvärr så kom regnet för tidigt så den "Grön fri" vi sprutade på taket igår blev nog inte så verkningsfull som tänkt.

Det ska sprutas på och sedan ingen nederbörd under 24 timmar.


Nu ska jag återgå till papperstidningen och sudoku m.m

Kanske blir det påtår också.


Trädgårdsbilden kommer senare då jag startat bordsdatorn.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards