jans

Alla inlägg under juni 2013

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 08:57

Det small till ordentligt i regnet och det kom 3-4 smällar men nu har regnet avtagit och åskan dragit bort.

Frukosten avklarad och Gunnar har gett sig ut bland buskarna, kan det vara dessa som lockar.

 


Hörde fragment på nyheterna om någon omkullsparkad barnvagn och en gravid som sparkades i magen.


Vad är det för idioter som gör sådant och varför?


Jag behöver påtår.

Av Jan Sandström - 22 juni 2013 08:16

Strålande väder, det strålar från vår herres vattenslang för det REGNAR.

Och det måste ha varit starkt batterivatten vi drack igår för vi känner oss bakis idag.

Mörkt är det också, inte kan man tro att det är ljusaste tiden på året men som jag sa, det regnar och molnen är så mörka.

 


Men nu ska vi ha frukost och almanackan säger 22 juni och då sitter man naturligtvis ute.

Vi har ju ändå 15,1° och tak över altanerna så det ska bli skönt och gott.

"Men kom" säger Inger, och då lyder man.

Av Jan Sandström - 21 juni 2013 21:52

Först åkte vi till stugan där barnen var, Erik körde moped och Maria cyklade dit, vi åkta naturligtvis MC då Tomas och Sara hade bilen.

Där åt vi lunch och fikade, jag hann med ett bad i tunnan.

Sedan åkte vi vidare ovh tog vägen via Vindeln och Botsmark till Robertsfors och Sikeå där vi tog E4 norrut ett par mil till Marsjöns rastplats som ligger fint vid den lilla sjön och kvällssolen skiner så fint.

 

Över sjön flög ett antal måsar för att få sig lite småfisk som hoppade friskt efter insekter.


Inger hade tagit med en ordentlig midsommarmiddag

 

och potatis kokade vi på gasköket

 

Till efterrätt jordgubbar kaffe och te.

Sedan fick vi fint besök av två voffsingar som skulle med matte från Skellefteå till Bjurholm

 

Nu är vi hemma och jag är ganska trött, 23,3 mil blev det totalt.


Av Jan Sandström - 21 juni 2013 18:44

På Marsjöns rastplats.
Sill och potatis.

Av Jan Sandström - 21 juni 2013 13:06

Nu är det snart bara ett halvår till jul ;-)
Men just nu är det varmt och skönt.

Av Jan Sandström - 21 juni 2013 09:21

Sådärja, nu har jag kommit in igen efter att ha suttit ute med frukost och påtår, tidning och korsord samt en väldigt massa fågelkvitter.

Jag hade säkert 100 små gråsparvar på gräsmattan när jag gick ut, bara så mysigt för Gunnar låg/ligger på andra sidan huset och sover.


 

Inger har öppnat för sina växter och står nu och bakar någonting.

Nu vaknade en av parakiterna och låter sin stämma ljuda genom huset, det börar bli dags att väcka alla de små här inne.

Vi har senare idag tänkt ta en tur på MC och åker då förbi stugan men sedan vet vi inte vart färden går.

Kanske åker vi bara hem igen och har en lugn skön midsommarafton bara vi två.

Vi tar det som det blir.


Jag har inget emot att vi tar det lugnt då jag har en aning ont i huvudet men tror att det är min tarmkatarr som spökar, det har blivit lite väl mycket fet mat och det brukar inte vara bra.

Kaffe brukar jag inte känna av och bästa botemedlet är faktist ärtsoppa eller bönor så det blir nog en stor tallrik ärtsoppa till lunch idag.


Nä nu vill fåglarna stiga upp så det är väl bäst att jag går och avtäcker deras bur så de blir nöjda.


Skön midsommar till alla nätvänner och ta det lugnt med alkoholen.

Av Jan Sandström - 21 juni 2013 08:37

Inger har hämtat mer kaffe.

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 21:39

Ska man bara lägga in dem i den löpande texten eller använda i rubriken? #fråga

Jag är lite frågande och någon riktig information verkar inte finnas, inte lätthittad.


Tycker det verkar konstigt att ha en massa sådana där i texten, vad är vittsen.

Är det lättare att hitta om man söker på de orden än ord i löpande text?

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards