jans

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Jan Sandström - 1 juli 2013 22:00

Det och regnkläder lär behövas.

 

Själv tänker jag nog stanna inne i morgon men blir det bara varmt sitter jag på altan under plasttaket, och dricker kaffe.


Men nu är det gonatt och jag går in till Agatha.

Av Jan Sandström - 1 juli 2013 18:45

Har inte skrivit på länge men är bara så trött och less just nu.

Av Jan Sandström - 1 juli 2013 10:43

En gammal klasskamrat, Kjell hade svaret direkt på vilken fågel det var  

Det är en Stenknäck.

Så då har jag ännu en art att lägga tillö trädgården.

 

Näbben ser verkigen ut till att kunna knäcka stenar med   

Av Jan Sandström - 1 juli 2013 09:45

Betydligt större än sparvarna.

 

Jag kan tänka mig att den är i storlek med mina parakiter, kan det vara en korsnäbb?

Nåja jag ska söka på nätet om en stund, den kom just som jag loggade in här.


Skulle bara skriva att mina parakiter trivs här ute för det är fullt liv på dem då de pratar med alla vilda fåglar, eller vad de gör.

Av någon anledning har jag märkt att måsarnas skrik är någåt som triggar igång parakiterna, förstår de måntro måsarnas språk.

 


Någon som trivdes var Mirabell i stugan, men katter är småkonstiga då hon lade sig på en liten hård pall av ribbor i stället för den sköna vilstolen som stod bredvid.

 


Inger gav mig en verklig chock i morse  , hon talade om att hon var ledig hela dagen, jag som hade tänkt göra så mycket annat  

Tanken var att jag tänkte åka till en annan kvinna idag men det kanske jag kan göra ändå.

Det är inte så invecklat, jag hade funderat på att åka till Maria i Skeppsvik och fixa hennes antennsladd.

Tror jag kan ordna det fast Inger är hemma eller så följer hon med i eftermiddag.

Av Jan Sandström - 1 juli 2013 08:16

+25,8°

 

Men nu blir det frukost med Inger ute i trädgården.


Jag återkommer


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards