jans

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Jan Sandström - 2 juli 2013 16:07

Vad gick man tillbaka till innan ritbordet var uppfunnet? Vid vilken ålder bör man berätta för sin hund att den är adopterad?Vad har en nervös fjäril i magen? Vad skulle hända om Lucky Luke inte drog snabbare än sin egen skugga?

Av Jan Sandström - 2 juli 2013 15:23

Nu när det bara regnar passar det fint att göra sådant man inte gjort tidigare.

Jag scannar och skriver in kvitton, fakturor och en massa andra trevliga papper man fått.

Sedan ett antal år har jag blivit papperslös i kontoret och allt scannas in i datorn.

Men jag borde ta mig an och scanna in tidigare år av fakturor som sitter i arkivpärmar sedan stenåldern nästan.

Fast jag hinner samtidigt både se på TV och dricka kaffe, på tok för mycket kaffe känns det som  , trodde inte man kunde nå den gränsen   

Av Jan Sandström - 2 juli 2013 09:26

Samma sak idag igen.

18,4° på altan och väderstationen visar

Temperatur: 17,8 °C
Lufttryck: 1007,5 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 93 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från SE, i byarna 2,7 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 17,8 °C

Trädgårdsbilden visar samma sak som tidigare, grönska.

 

Men här blir det större variationer när sommaren lider mot sitt slut, det man kunnat se nu är hur det växt i Ingers drivhus och hur saker flyttats omkring.

Nu har staketstolpen till vänster vid förrådet målats vit liksom överliggaren på altanens staket.

Det är Inger som står för måleri här i huset och nu är det grundfärg som kommit på.


Men jag kollade altanstaketet och det är inte i bra skick, håller på att murkna så frågan är vad vi ska göra med det eller OM vi ska sätta dit något nytt, i så fall vilket utseende.


Nu ska husdjuren väckas och sedan in i duschen med mig såvida inte Maria står där nu.

Av Jan Sandström - 2 juli 2013 01:31

Nu släcker jag dator och Ljudboken  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards