jans

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Jan Sandström - 3 juli 2013 22:06

Maten smakade bra i stugan men när vi skulle hem höll jag i nycklarna till hojen i handen, slulle slänga ned husnycken under sätet och, där stod jag med husnyckeln i handen och MC-nyckeln under sätet som var låst.

Hur gör man, ringer hem, ringer barnen.

Inte hittades reservnyckeln så vi gjorde te och kaffe medan jag funderade, husnyckeln hade jag ju så vi kom in i stugan och telefonerna fanns också.

Sedan hämtade jag lite verktyg och började skruva isär hojen och vips hade jag nyckeln framme igen.

Så vi kom hem någon timme senare än tänkt.


Men var reservnyckeln är vet jag inte för vi har sökt här hemma, måste söka mer i morgon för jag har väl lagt den där jag ska komma ihåg.

Brukar vara så.


Men nu väntar sängen och om jag orkar lyssna på någon ljudbok, jag kommer troligen att somna.



Av Jan Sandström - 3 juli 2013 17:51

Snart vankas det god mat, hoppas jag.
Drycken blir då superb, kallt kallkällvatten.

Vi eller jag har haft en mycket trevlig dag och än är den inte slut.

Av Jan Sandström - 3 juli 2013 13:46

Vid forsen i Vindeln.

Av Jan Sandström - 3 juli 2013 08:37

Ja idag ska vi på utflykt och visa Stockholmare vår vackra natur.

Det är Annas föräldrar som är uppe och hälsar på, Anna är ju Peters sambo.

Vi har tänkt åka till Vindeln och ha picknik vid älven.

Några foton från forsen midsommar 2012 kommer senare i inlägget.


Men först det vanliga.

17,8° på altan och väderstationen visar

Temperatur: 16,8 °C
Lufttryck: 1016,4 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 85 %
Vindstyrka: 3,2 m/s från S, i byarna 4,8 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 16,6 °C

och bilden är sig lik, nästan i alla fall.

 


De två första bilderna är från västra sidan av vindelforsen

 

man kan se gångvägen skymta på andra sidan och det går att gå från hoteller eller kvarn och uppströms till en hängbro över forsen till den här sidan, fast den här gången körde vi bil och parkerade på "andra sidan" eller notsatta sidan mot kvarn.

 

och den här är tagen nedanför hotellet.

De andra bilderna togs någonstans där borta till vänster av forsen bortanför kröken.

 


Nu ska jag väcka husdjuren, ta en påtår och sedan blir det till att packa hojen.

Jag och Inger ska åka MC och de andra har våran bil.

Maria får vara hemma och "vakta katten".


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards