jans

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Jan Sandström - 4 juli 2013 22:00

Jag har hittat rätt på reservnyckeln till MCn.

Och den hittade jag via facebook av alla ställen.

Svågern hade kvar den från den tid jag körde den till han för vinterförvaring.


Så nu behöver jag inte riva ytterväggarna, det räckte med allt inne   

Men å andra sidan slipper jag städa garaget   

Av Jan Sandström - 4 juli 2013 16:10

Nu skulle jag tanka över foton jag tog igår och tidigare från kamerorna till datorn men vad händer.   

Efter 10 bilder säger datorn ifrån och kan inte koiera, byter till mitt andra minne och testar.

Då vill datorn formatera minneskortet

Gör naturligtvis inte  det men går in hit till bordsdatorn, den vill formatera båda korten

Suck.

 

Ringer Erik och frågar om råd så nu ligger båda minneskorten i en påse så får jag se i framtiden någon gång om det finns en lösning eller om alla utom 10 bilder är förlorade.

Fullkornsvete också.

 

Så inte ens kaffet ute på altan hjälpte till att lugna ned mig.

Nu hänger jag i fingrarna över kanten. Kaffe och boken, den tryckta boken på papper ska väl inte kunna jävlas med mig.

Av Jan Sandström - 4 juli 2013 15:15

Jag hittar bara inte reservmnyckeln.   


Tar en kopp kaffe ute på altan iställer, ett uppehåll i sökandet kan hjälpa ibland.

Av Jan Sandström - 4 juli 2013 10:20

Var i fullkornsvete kan reservnyckeln till hojen vara.

Tycker vi vänt på varenda sten nu men icke, ibland kommer man på att, javisst ja där!, men inte ligger det någon nyckelknippa där inte.

Tre eller fyra nycklar handlar det om och inga små rackare som kan försvinna varsomhelst.


Men jag ger mig den på att de snart ligger helt öppet här på skrivbordet, det är vår hustomte som bara leker och tycker det är skoj när vi söker, själv sitter han där uppe på skåpet och småfnissar för sig själv och när han blir less plockar han fram dem igen.

Det är typiskt för vår hustomte. 


Eljest var gårdagen trevlig och jag hoppas och tror att gästerna trivdes och gillade det de fick se och vara med om.

Forsränning var inget de ville vara med om och det tackar jag för, inget jag heller skulle nappa på   


Nu sitter jag här en stund innen jag ska söka vidare, Inger är ute och klipper gräset och det har jag bildbevis på idag.

 

Hon finns där till vänster framför förrådet.


Det är ganska varmt idag, 22,9° här på altan men varmfuktigt på något sätt.

Men inget oväder som de varnar för.

Väderstationen visar

Temperatur: 20,7 °C
Lufttryck: 1021,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 66 %
Vindstyrka: 3,5 m/s från S, i byarna 5,8 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 20,7 °C

En annan bild av gräsklipparen

 


Nä påtår och godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards