jans

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 21:22

Nu sitter vi här på altan efter att ha ätit i Tavelsjö.

Tack för maten P-G, det va gott.

Vi hann till Hundsjön innen det började regna och nu smattrar det så skönt på plasttaket.

Jag ska bara dricka kaffet innen jag går isäng med ljudboken, håller på med en ny bok nu, Gula hästen av Agatha Christie.

Men jag glmöde mina papperböcker jag håller på med, en om porrens historia och den andra en Kulla-Gulla, den heter Blomstergården.

Det va Inger som lånade tre böcker om Kulla-Gulla och det är lagom tung läsning som jag började med när det strulade som värst för mig.


Nä snart natti, det är en ny dag i morgon.

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 13:37

Strul med Björn Skifs, borde passa mig perfekt.

 

Jag har lyckats få tillbaks en massa bilder, men nur många jag inte fått tillbaks vet jag inte.

Däremot en hel del skräp och många bilder finns i flera kopior så jag har fått välja och rensa.

Många bilder som är flera år gamla fanns kvar på kortet.

 

Tänkte bränna en skiva till Pitkänen som var med till Vindeln, en DVD då det var många bilder men nu lyckas jag inte med det heller.

Ska se om jag har något passande USB-minne att ge bort för det bör fungera.

 

Skönt att ha fått tillbaks bilder och hittat rätt på reservnyckeln till hojen.

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 10:58

Hittade ett program som ska kunna återställa bilder från minneskort.

Installerade och körde, allt väl, hittade nästan 800 bilder från två år tillbaks minst.

Klickade på Recovery och, Då kommer det upp en ruta att jag ska skriva i mitt kreditkortsnummer.

Jävla lurendrejare.  


De kunde väl åtminstone ha det innan fast folk är väl mer benägna att betala när de ser att bilderna går att återställa.

Nu är jag inne på ett nytt program som scannar av minneskortet, det ena till att börja med.

Jo jag har petat till piggen att kortet är låst så att inga vidare förändringar sker på det.

Nu har det hittat 400 bilder.


Än finns det hopp för nu kör jag ett crackat program, nöden har ingen lag.

Fungerar det väldigt fint kan jag t.o.m tänka mig köpa ett program, men bara tänka på det.

500 fotom, det går fint fast här har jag inga förhandsvisningar.

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 08:12

Problem uppstår och problem löses.

Tänk va enkelt om det inte uppstod några problem. Va livet skulle va lugnt och skönt och precis som jag vill ha det.

Jag avskyr plötsliga överraskningar som oftast bara ställer till elände för en.


Nu är det dessa minneskort från kamerorna som blivit nollställda, enligt datorn och kamran då.

Men nog finns all information kvar, det är bara att få fram den och det klarar inte jag just nu.

Hittade ett äldre minneskort som jag får använda så länge.


Det är en gråmulen och trist morgon men ändå 18° på altan.

Väderstationen säger

Temperatur: 17,3 °C
Lufttryck: 1020,6 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 97 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från S, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 17,3 °C

och trädgården ser ut så här

 

Inger jobbar och i kväll blir det middag i Tavelsjö på Sundlingska gården i Sand. Den där badplatsen och bangolfbanan man kör förbi på väg till Vindeln.

GPS 64.023539,20.024979 i Google map

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards