jans

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Jan Sandström - 8 juli 2013 20:33

Har grejat med lite av varje.

Flyttat antennsladd, grejat lyset i bastun, satt upp TV på väggen och skruvat upp en hylla under.

God mat bjöd Maria på och jag tog lite vin till maten så nu är jag mätt, nöjd och trött.

De andra, Maria, Antonia, Signe och Maja ska se Skärgårdsdoktorn på TV men jag sitter än en stund och värmer fötterna framför brasan.

 

Maria har fått det så fint här sedan hon tog över stugan efter föräldrarna.


Nu bir det att slappa lite innan det blir läggdags någonstans, förmodligen i grannstugan, hemresa sker först i morgon.


Något mer från mig blir det dock inte idag.

Av Jan Sandström - 8 juli 2013 18:05

Så skönt det kan vara ibland, nästan så det blir äckligt ;-)
Sitter under parasollet och löser korsord medan tjejerna lagar mat.

Av Jan Sandström - 8 juli 2013 15:36

Jag blir glad när solen går i moln men det gillar inte tjejerna här, konstigt.

Av Jan Sandström - 8 juli 2013 14:28

Nu är jobbet avklarat och det gick bara fint men vi ska sätta upp TV:n på väggen också när jag nu har skruvdragaren här.

Men jag vick en överraskening, Maria har köpt bil   

 

Det är den vita skönheten.


Nu dricker vi kaffe och skvallrar, Signe är också här med sin sambo.


Hej så länge.

Av Jan Sandström - 8 juli 2013 10:27

Har haft lite småfullt här på mogonen att jag inte hunnit blogga något.

Hållar på att packa ihop lite grejor för att åka till Skeppsvik och flytta på en antennsladd.

Sen ska ju husdjuren ha sitt och även jag ska ha frukost med kaffe.

Men nu är jag i stort sett klar att åka, ska bara förbi Biltema för att köpa en liten grej, en behövlig spetstång som jag lämnade i stugan.

Nu ska jag investera 100:- i en till så att jag har en både här och i stugan.


Det är en skapligt fin dag och bättre tror jag den kommer att bli för solen skiner och det är utlovat fortsatt sol.

Vi har 19° här på altan och väderstationen visar

Temperatur: 19,0 °C
Lufttryck: 1031,3 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 50 %
Vindstyrka: 3,8 m/s från NW, i byarna 5,8 m/s
Beaufort F5

Kyleffekt: 19,0 °C

Trädgården får sol från ett annat hål nu.

 


Jag har badbyxorna med även om jag gissar att jag inte vågar bada nu heller, men man vet ju aldrig.


Godmorgon, jag hörs med inlägg från mobilen senare idag.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards