jans

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Jan Sandström - 10 juli 2013 21:09

Jag har letat efter slippapper till min slipmaskin, en s.k powerfile med slipband med storleken 451 x 13 mm.

Nu verkar det bara finnas 457 mm i butikerna och den jag behöver är inte så vanlig längre, ändå är det till en vanlig Black & Decker men även andra använder den storleken.

Har sökt på nätet och där finns det så det får bli en beställning där, ska bara sammanställa annat matnyttigt jag kan behöva och beställa samtidigt.


Anders kom förbi med Mirabell och hon var bara nyfiken när hon gick runt och nosade på allt men Gunnar häll sig hemifrån under tiden.

Med sig hade han också ett partytält som han och Erik provmonterade här på gräsmattan.

 

Efteråt ville Anders leka sköldpadda   

 

Nä han skulle bara lägga undan sin takbox som jag inte fått upp på väggen, måste konstruera en upphängning till takboxarna och jag har grundbilden klar för mig och ska bara omsätta den i praktiken.


Sitter och ser början på Jordens undergång - Cat8 på kanal 9

En sån där dussinkatastroffilm, såg slutet en gång tidigare men nu tar jag början.

Ska snart gå isäng.

Av Jan Sandström - 10 juli 2013 09:42

Var ut i trädgården och då såg jag en trast som drunknat i vår damm   

Att katten tar en fågel hör liksom till naturens gång men sånt här är helt onödigt men jag tror det är första gången det hänt vad jag känner till.

Förut när vi använde nät över jordgubbarna fastnade det fåglar men det har vi slutat använda.

Av Jan Sandström - 10 juli 2013 08:10

Är det ingen som kan få radio att sluta med denna bakgrundsmusik eller trummor samtidigt som de försöker säga någonting.  

P4 radio Västerbotten är hopplöa på detta och från att ha varit någon enstaka gång är det nu titt som tätt de har detta elände.   


Är det ingen som kan justera almanackan så att den går rätt, vi hade sommar i maj och nu är rötmånaden redan här enligt nyheterna.


Är det ingen som kan ge mig lite energi (och ett par miljoner på banken )


Somnade tidigt igår och har sovig skapligt gott men ster upp straxt efter 6 i morse, dushade och har intagit min närande frukost bestående av stor mugg kaffe, två halvor av Ingers hembakade bröd med marmelad och Goudaost samt ett glas C-vitamin, brustablett (mest för att få i mig vätska).


Jag hann sitta och planera lite på en minisemester senare i sommar eller om två veckor allt beroende på väder vind och hälsa.

Vi har tänkt oss en sväng på 3 dagar och köra förbi Tomas fästmös föräldrar nere vid Bollnästrakten.

Så vi kör nog en sväng innåt landet via Östersund


Idag har vi just nu +16,5° på altan, det är gråmulet och väserstationen visar

Temperatur: 16,9 °C
Lufttryck: 1015,9 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 2,0 m/s från NNE, i byarna 3,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 16,9 °C

Trädgården ser ut så här

 


Nu ska jag gå och ta hand om husdjuren, lite tidigt men jag är ju ensam hemma just nu så ingen som de väcker upp.


Sedan blir det nog en påtår.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards