jans

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Jan Sandström - 12 juli 2013 16:14

I går åkte vi ned till Gideå och Skallbergsgrottan.

Barnen tog bilen och de gick även ned i grottan där de gjorde i ordning två små tårtor för att fira Peter då han fyllde 25 år.

Jag och Inger åkte MC och hälsade först på syskonbarnet och barnens kusin Anneli i Domsjö där vi fick enkelt fika och en massa prat med dem.

Vi brukar göra åtminstone ett besök varje sommar där så nu var det avklarat   

Tänk vad ungdomen har energi att bygga om och arbeta samt ha småbarn, men en gång i tiden hade vi också det, t.o.m 5 små knattar men det var en kul tid som jag ibland saknar. Bara ibland.


Efter besöket åkte vi mot Gideå och bytte om vid bilen där vi kunde låsa in MC-kläderna och hämta ut fikaväskor m.m för att bära ned till stranden och det var jobbigt, men då hade jag inte gått uppför.

På standen hade vi härligt väder och det blåste svagt mot land så vågorna kluckade och solen värmde.

Barnen kom straxt efter och vi gjorde i ordning för att grilla, jag kokade te och kaffe.

Där gjordes i ordning en riktig tårta till Peter, till saken hr att han har åtskilliga gånger fått fira sin födelsedag på resande fot och alltid har det funnits en riktig hemgjord tårta, det kan ha fattast någon gång men jag kommer inte ihåg.

Han har firat på en rastplats under E18 vid Eskilstuna, på sandstranden vid Piteå havsbad, på en bergstopp i Kiruna och liknande ställen och nu får han lägga till långt nere i en grotta.

 

Anders mumsar å en hamburgare i motljus. (Det va grymt jobbigt att gå uppför och jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt för jag fick bara så ont i bröstet när jag kommit halvvägs upp men det gick bra som ni märker.)


Till homoparet då, det kanske du undrar över men det är mina parakiter Nisse och Pelle som får fnatt ibland men de håller oftast ihop på något sätt.

Hugo är mer ensam men tyr sig destomer till oss andra människor i familjen.

Men jag kunde inte låta bli att filma en stund när de höll på här ute på altan.


Det är Nisse som sitter till höger och Pelle då till vänster, Hugo skymtar nere till höger ibland, tror han kom med. 

Av Jan Sandström - 12 juli 2013 14:05

Välbehövlig, nyttig och allmänbildande med ett fotbad och nya Illustrerad Vetenskap.

Pimpstenen är efter min mor.

Av Jan Sandström - 12 juli 2013 12:18

Jag och Inger har varit och handlat men nu cyklade hon till jobbet.


Då tänkte jag köpa en vattenberedare och åka till Maria i Skeppsvik för att byta den.

Men tack vare tekniken pratade jag med hon som låg ute på en ö och solade och hade en kall öl till hands, avundsjuk, inte alls   


Men hon hade kanske en annan beredare på gång så då har jag tagit ut kaninen och fåglarna i trädgården.

Ska bara plocka ut lite matnyttigt som dator, telefon och en bok samt göra kaffe.

Sedan sitter jag nog ute hela eftermiddan OM inte Erik som tänkte komma förbi eller något annat barn har andra plander för mig, det brukar ju bli så.


Av Jan Sandström - 12 juli 2013 08:44

Det är bra skönt vissa mornar.

Inger sitter på sin egen plats med katten vid fötterna.

Dagens trädgårdsbild tog jag innan vi gick ut, det är varmt och soligt just nu.
Jag kom inte åt den bilden härifrån. Men nu har jag lagt in den från bordsdatorn  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards