jans

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Jan Sandström - 17 juli 2013 21:17

Nu har vi blöttnat upp i badtunnan och hunnit med två duschningar, före badet och efter badet.

Kaffe och kaka har man fått också och myggigt är det här ute på altan i stugan.

Nu fattas bara   fast det vete 17 om jag orkar, känner mig ganska slutkörd efter en hel dag utomhus och jobbat har jag, inte så mycket gjort kanske men jag tar det i min takt.


Ja har inte kommit på någon lösning på ytsugen till filtret, eller jag har många idéer men alla är inte genomförbara.

Jag vill ju inte ha något stort som är i vägen när man badar samtidigt som det ska vara funktionellt.

Ett är att montera ett vanlig bräddavlopp men säkerställa att vattennivån inte sjunker under en viss nivå.

Det går enkelt att ordna med en flotör från en toalettstol. tror jag har en sådan liggande någonstans.

Men det innebär att man har vattenslangen på med tryck hela tiden och det är normalt inte så bra men med våra 2 kg skulle det inte vara någon risk för läckage.


Jag får jobba vidare på något flytande och där har vi några versioner vi kan testa.


Nä nu ska jag kolla fejsbok och sedan tror jag det blir sängen med Agatha en liten stund.

Mer orkar jag nog inte.


Jag återkommer i morgon OM jag orkar.


Gonatt.

Av Jan Sandström - 17 juli 2013 19:25

Ramen till nya frukostplatsen är klar.

Det fattas bara reglar och golv, sedan flyttar jag vindskydden.

Nu ska vi bada och jag ska vidareutveckla ytsugen.

Den fungerar men behöver förbättras.

Av Jan Sandström - 17 juli 2013 10:08

Granen var stor redan när vi köpte stugan 1980 och det har gått några år sedan dess.

 

Man kanske skulle klättra upp och sätta belysning i den.

Av Jan Sandström - 17 juli 2013 09:43

...och det är så skönt och rogivande bara inte solen brände så hårt på kinden.

Att man ser dåligt på skärmen kan jag stå ut med, men nu har solen dolts bakom en björktopp och det susar så mysigt i träden och asparna.


Det är temperatur här och eftersom vattnet inte frusit är det plusgrader, fast det har varit kallt någon natt för pärkålen har naggats i kanten.


Men nu är det fint vilket bilderna visar.

   

I går kväll satt vi ute en stund och månen syntes svagt på himlen (ja var annars)

 


Bilden på vår stora gran hanmnade på tvärsan så den måste jag gå och vrida rätt innan jag lägger upp den.

Så den får komma med i ett senare inlägg.


Godmorgon



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards