jans

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Jan Sandström - 18 juli 2013 22:44

Det gör så otroligt stor skillnad på ett par händer till ibland och nu blev golvet skruvat i ett nafs.

 

Jag fastnade i en film på TV 6, Hankock eller va den hette, om en misslyckad superhjälte.

Men nu är det hög til att gå isäng efter att ha legat någon timme i blöt.


I morgon är det order på att göra färdigt trappen i slänten och det ska väl gå fint såvida jag inte har tur att det störtregnar hela dagen. Då får jag sitta och vila, kanske.


Men nu är det sängen.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 18 juli 2013 17:39

Tog kort med mobilen.

Nu fattas bara vindskydden.

Av Jan Sandström - 18 juli 2013 16:35

Min nya kamera jag köpte har bara laddning av batteriet via en specialsladd till USB och naturligtvis var batteriet tomt och sladden hemma när jag nu skulle ta kort.

Erik kom upp och j´hjälpte till att skruva trallen på nya uteplatsen så nu är den på plats, nu ska bara vindskydden upp och som vanligt har jag mätat fel, stolparna står 45 mm för långt från varandra men det är ju ändå bättre än om det varit tvärtom.


Inger har grävt för trappen, Erik och Inger baxade upp en stor sten som de fyttade en halvmeter.

Nu ska jag hjälpa till med förberedelsen att såga nederkant på väggen vi satte upp i fjol.

Erik får nog stå för sågandet då det är nära marken och obekvämt för mina knän.


Var jag slutkörd igår så lär jag vara det i morgon också.


Nä svalorna flyger lågt och då lär det bli regn så bäst att sätta fart och såga för sedan ska Erik köra moped hem till stan.


Ska ta kort med systemkameran och lägga upp senare.

Av Jan Sandström - 18 juli 2013 08:55

Nu har Inger fått upp mig och gett mig frukost, ibland är hon snäll.

Men nu vet jag hur Gulla kände sig efter en bykdag på herrgården.

  Men visst orkade vi i natt   och skönt var det också men hur det började vet varken jag eller Inger.

Di bare blev så som Emil kanske skulle sagt.


Nåja, slutsvamlat för stunden.

Det är lite svårt att skriva då fingrarna är ganska stela efter gårdagens arbete men skrivandet mjukar samtidigt upp lederna.

Det var +16 grader när vi gick ut, i stort sett helmulet och någåt åt nordvästlig vind så vi har det ganska skönt.

Det är 31,5 grader i badtunnan och det är riktigt lockande att krypa ned i den.


Där har jag förresten ett jobb att göra, Termostatautomatiken lade av i går kväll så nu måste jag starta pumpen manuellt när man värmer vattnet OCH komma ihåg att slå över till klockautomatiken när man åker härifrån eller när vattnet kallnat.


Nu ska jag bara kolla FB och VK (tidningen) innan Inger särret mig i arbete igen, kan hon inte återgå till jobbet igen   


Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards