jans

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Jan Sandström - 19 juli 2013 22:39

Fick 2 hyfsade bilder på svalor.
Förhandsvisning av en bild.

Av Jan Sandström - 19 juli 2013 17:57

Nu återstår bara finsnickeri.

Inger gick in för att laga middag och jag ska tända i tunnan.
Det ska bli skönt att krypa ned i det varma vattnet med min nu onda och slutkörda lekamen.

Av Jan Sandström - 19 juli 2013 15:10

Det började regna och nyss kom en hiskerlig skur.

Men arbetet med trappan går så sakta framåt.

Synd att vi inte eldat i tunnan för då kunde vi badat i regnet.

Av Jan Sandström - 19 juli 2013 12:57

Vi blev precis klar och hann invigningsfika.

Av Jan Sandström - 19 juli 2013 08:58

Det är otroligt vilka flygare svalorna är.

Utflugna ungar sittet på tlefonledningen och föräldrar kommer och matar dem utan att de sätter sig ned utan allt sker i flygande fläng.

Så det va lite marigt att fota men jag fick åtminstonen någon halvsuddig bild.

Jag fick använda maxzoom 270 m.m på stora kameran och ställt in den på serietagning av bilderna men bara stående på mitt gorillastativ som inte är helt stabilt.

 

Men vilken syn de måste ha som ser en liten insekt i luften och samtidigt lyckas flyga och fånga den.

Vi råkade se på TV om några färggranna fåglar som såg en insekt på 1 cm på 100 meters avstånd.

Jag kan bara inte sluta se på svalorna, så härliga sommarfåglar, hoppas bara att de inte tar ned telefonledningen.

I så fall får jag spänna upp en wire här ute.


Nu ser vi några vackertvädermoln där borta, nästan lika fina som på svalbilden, mörka och mysiga.

Det kanske blir regn så att jag inte behöver slita hund.

Är det förresten ingen där ute som kan hjälpa mig att göra mig av med min fru   

Men jag tror inte det jag lärt mig från böckerna fungerar. Arsenik är nog något de hittar.

Jag har bara så ont i kroppen efter arbetsdagarna och idag är det ännu en jobbardag.   


Vädret i paradiset är molningt med blå himmel lite här och där, blåser från nord eller nordväst så det susar i asparna, det var runt 16 grader när vi gick ut och det är skönt förutom flugor som kryper på mina ben.

Kanske dags att raka dem, har märkt att det inte irriterar och kittlar lika mycket om de är utan hår. Ibland behövs det inte någon fluga för att det ska irritera utan det räcker med att det blåser i hårstråna för att jag ska bli galen. Det försvinner om jag rakar mig fast då blir man stickig efter två dagar istället.


Nä goa vänner, dags för påtår och gå vidare.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards