jans

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Jan Sandström - 20 juli 2013 19:09

Ingen av svågrarna i närheten hade monteringsverktyget så jag har mejlat Erik om att köpa ett nytt.

Men det drog ut på tiden att komma hem igen men väl här gjorde Inger varma mackor i det "äkta" mackjärnet.

Nu gick hon ut ock klippte gräset här på framsidan för jag ska montera en ställning så att jag kan börja snickra på en vindslucka så vi får färdigt söderväggen.


Runt det nya fönstret tätade jag med hopvikta tidningar, fungerade finfint så man kanske skulle skippa gullfibern   


Det blir nog en lugn kväll utan bad och kanske sätter jag på en film, kanske blir det någon om 007.

Eller så blir det slötittande på TV.


Nu stannade gräsklipparen så då slutar jag det här.



Av Jan Sandström - 20 juli 2013 15:27

Men inte helt fastskruvat.
Jag hittar inte igen verktyget till karmskruvarna.

Jag skruvade bara in 4 stora träskruvar innan vi åkte till ett café i Tavelsjö prästgård.

Nu sitter jag i bilen och väntar medan Inger är inne och hälsar på Inga. Mamma till barndomskompisat.

Av Jan Sandström - 20 juli 2013 08:48

En härlig morgon även om det inte blev   , jag orkade inte fast jag sovit riktigt gott, ändå hade jag riktigt ont när vi lade oss så vi steg upp, gjorde frukost och sitter nu här ute.

Lördagar är enda dagen då jag vill ha en radio här ute, Ring så spelar vi och melodikrysset.


Temperaturen låg då på runt 13 grader men det är lungt och himlen är grå fast solen orkar ändå skina igenom så att det blir ett underbart fotoväder.

Nu blir det i alla fall två bilder från i går morse.

   

Det blir lite konstiga bilder då jag förminskar dem till 600 dpi på bredden.

Full storlek tar för mycket tid och datamängd när jag kör via mobilen.


I dag ska vi jobba lite fram till lunsch för sedan ska vi åka ut och ta någon fika på något ställe.

Micklebo i Mickelsträsk ligger högt upp på listan men vi får se varthän det bär.


Tror ungarna tänkt sig upp men då det utlovats regn blir det nog varken cykel för Maria och moped för Erik.

Anders är upptagen och Tomas är väl nedöver landet någonstans.


Vi ska byta fönster säger Inger när jag föreslog att vi skulle gå över till grannen så då är det väl bara att göra det.


Nog från mig den här gången.


Godmorgon.


PS

Hörde just att en kvinna blivit skjuten vid järnvägsstationen i Umeå.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards