jans

Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Jan Sandström - 21 juli 2013 22:20

Än en gång har Erik varit här och hjälpt mig/oss i stugan.

Jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort utan en hjälpande hand eller ben.

Klättrandet upp och ned för stegen skulle tagit kål på mig och det räckte mer än väl det jag gjorde.

Nu stod Erik mest uppe och skruvade och jag sägade på marken samt räckte de verktyg han behövde.

 

Här hade han lite problem med att luckan tog i vindskivan, det var visst nån felberäkning av ingengören, jag alltså.

Men de långa skruvarna skruvade han själv in, de till gångjärnen som gick igenom och skruvade fast luckan i en väggbräda, fast han fick faktiskt skruvarna av mig, så dubbelfel av mig alltså.

 

Men det blev godkänt och får bara Inger dit färg så blir det fint.

Småbitarna upptill fixar antingen jag eller så får det vara till nästa gång Erik kommer upp.


Nu har jag och Inger badat igen och blivit så där äckligt rena igen, trött blir jag också av badet.

Ska bara surfa runt lite innan jag kryper isäng med en ny Agatha-deckare.


I morgon väntar mer jobb, då ska vi skruva fast fänstret ordentligt då Erik köpte ett nytt monteringsverktyg till mig, sedan ver jag inte om det blir så mycket mer, jo vi har två stockar som legat ett par år i skogen som behöver delas i bitar så Äinger kan klyva dem, känner jag att orken finns kanske jag tar fram kedjesågen och ger mig på dem. Några bitar ska jag väl kunna få bort.


Nu blir det koll av fejsbock oxh sedan sängen.


Tack för idag och god natt.

Av Jan Sandström - 21 juli 2013 16:18

Erik kom upp så då delade Inger munken i ännu fler delar.
Hade jag varit ensam skulle jag fått hela för mig själv.

Men med den hjälp jag får är det ett billigt pris.

Av Jan Sandström - 21 juli 2013 13:26

Det är bara så jobbigt att klättra upp och ned i ett när man jobbar själv.

Men å andra sidan har jag ingen stress eller någon som piskar på mig. ;-)

Av Jan Sandström - 21 juli 2013 09:08

Denna söndagsmorgon som bjuder på fint väder och det blåser fast inte hos oss på den nya sköna uteplatsen.

Det blir tyvärr ingen bild, just nu för jag drog inte ut kameran men jag kan lägga upp från mobilen om jag hittar något att fota.


Vi var trötta igår och somnade redan vid 11 tror jag och steg upp först efter nyheterna ½9.

Men jag har sovit ganska gott fast vi glömde öppna fönstret men det gjorde jag i morse då jag va upp och pinkade.


Idag blir det bara småpyssel av olika slag, ska kolla på de fästen jag gjorde till altanmarkisen och hur jag ska kunna montera dem på stabilt och snyggt sätt.

Det lutar i tanken åt att jag tar bort en lockbräda och skruvar fast fästet på den med vagnsbult och sedan skruvar fast brädan ordentligt.

Fästet består ju av plattjärn 8 mm tjockt, 50 mm brett och dtygt metern långt.


Nu har vi suttit och pratat om min födelsedag om att fira den på sensommaren och inte slutet av oktober, då kan vi fira här i stugan.

Men vad jag vet är det förat 2014 jag fyller 60 så vi har lite tid på oss.


Nu är det dags för påtåren.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards