jans

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Jan Sandström - 24 juli 2013 20:54






Dagens trädgårdsbilder, det blev två stycken.


Vädret har varit varmt och strålande sol idag och jag har av någon anledning haft fullt upp utan att göra någonting.

Åkte till Biltema och handlade lite, men rörpluggen till elementet vi tog bort passade ändå inte.

 

I stugan såg vi svalorna svepa fram i akrobatiska konster men även en del andra fåglar var i luften


 

bl.a denna som tidvis flög fram över skogen i vida svängar men det var svårt att få den att fastna på bild.

Det här var enda bilden den kom med på ute i ena kanten och jag har dragit upp storleken så mycket det går utan att allt blir ännu suddigare.

Vi är inte helt säker på vad det är men den är ganska stor, dock inte en örn   

 

Skönt att det är någon som inte är så höjdrädd i familjen och Inger tycker om att måla.

Jag trivd bättre på marken och river man i väggarna hittar man lite av varje, som det här tillhållet för mössen.



Det blev småstressigt när vi inte orkadt sätta dit det nya fönstret utifrån som tänkt så jag snabbsågade med kedjesågen och sovrummet såg liksom inte riktigt fint ut efteråt, även jag såg lite insnöad ut.    

 

Men fönstret kom på plats med hjälp av två starka killar, P-G pch Lois kom till undsättning när Inger ringde och frågade efter hjälp, som tack bjöd vi på fika och nybakade bröd som Inger slängde ihop i en hast.


 


Nu är jag ganska mör och vill krypa isäng, har haft huvudvärk i eftermiddag och det kan bero på värmen.

Orkar vi kanske vi tar fram uppblåsbara madrassen och sover ute på altan i natt.


I morgon väntar mer jobb, Anders vill ha lite hjälp med att titta på ett hus och sedan ska vi montera foder på en dörröppning i lägenheten hans.


Nu är det här inlägget slut men jag återkommer i morgon.

Av Jan Sandström - 24 juli 2013 15:08

Hinner inte med bilder till bloggen för tillfället.

Erik kom förbi så vi monterade bort elementet vid altandörren så nu är det gjort.

Nu ska jag söka en strömbrytare i mina gömmor. enpolig on-off-on som ska vara till badtunnans filterpump.

Kom på att en sådan kan vara praktisk då man ska stänga för att köra backspolning av sandfiltret.


Sedan blir det en sväng till Biltema för att lämna igen några sågblad som inte passar min maskin och samtidigt köpa lita annat behövligt.


Men i kväll kanske jag kollat igenom bilderna.

Av Jan Sandström - 24 juli 2013 08:12

...vakna idag.


Vad får man för straff av ett hustrumord, 25 år innlåst i ett rum kanske inte är så dumt   

Hon kommer att köra slut på mig i förtid, tror inte det finns någon del på mig som inte gör ont idag.


Nu blir det i alla fall frukost ute i trädgården innan det blir något mer här.


Morron.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards