jans

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Jan Sandström - 10 augusti 2013 16:10

Jag slängde ned en massa småskrot som blev över efter fönsterbytet hemma, det va foder och små remsor av MDF-board.

Elden tog sig men det blev sådant sug av brännbara gaser att det slog upp eldsflammor genom skorstenen.

Det liksom pulserade när elden flammade till längst upp men innan dess och efteråt en stund var det orentlig rök.

Jag filmade en stund men tror inte jag fick med när det branns om värst.

 

Ovan, ett klipp från filmen men den lägger jag inte upp med mobiluppkopplingen.

En annan bild av röken så nu har jag bidragit lite till växthuseffekten.

Den behövs för vi har bara drygt 14 grader nu och det började regna.

Inger somver tungt i stolen bredvid.


Allt började med att vi skulle storstäda vattnet i badtunnan så vi skulle ha lite varmare vatten och så körde vi med skurborstar på insidan.

Det släppte en hel del skit och vattnet blev grumligt men med finmaskade håvar och filtret igång ska det nog bli badvänligt igen till kvällen, vi behöver även fylla på vatten men det gör jag när det slutar regna. OM det slutar regna.


Nu är jag inne på påtåren av eftermiddaskaffet men det kan bli ännu mer.

Regnar det vidare har jag lite innejobb att syssla med så Inger ska inte vara orolig. 

Av Jan Sandström - 10 augusti 2013 09:06

Men nu är det Ingers sista semesterlördag för på tirsdag börjar hon jobba med sina gamlingar igen.

Hon är nog efterlängtad av dem.


Men det är inte sista helgen här för än finns det många skäna dagar kvar på sommaren, får vi hoppas   


Det är skapligt varmt, 16 grader när vi gick ut, ja nu visar den 16,9. Det är mulet men det skymtar lite turkosblå himmel lyser på vissa ställen.

Det kom en liten regnskur, inte värre än att man kunde räkna dropparna på plasttaket.

 


Och ingen har hört av sif om gratis fönster enligt mitt tidigare inlägg.

Efter helgen lägger jag in en annons i tidningen för sedan åker de iväg.


Nu är det en traktor som stör friden men det är ju så det är ute på landet.


Idag ska vi, ja något ska vi väl göra men jag har inte bestämt allt ännu, jo jag ska fräsa en rund kan på tröskeln till altandörren där hemma, lacken glömde vi likaså glömde vi köpa vit färg runt fönstren här.

Det kanske vi kan åka in till Vindeln och köpa, om vi ids.

Men vi borde ha den så att vi kan montera upp sovrumsmarkisen.


Nu ska jag däremot ha påtår.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards