jans

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 23:04

Vi här nyss kommit in från badet i tunnan men 39 grader kändes lite för varmt.
Man blir så slö.
Då passar det fint med en stor mugg kaffe.

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 18:49

...kvällens bad i tunnan.

Nu är skräpvirket uppsågat och kaminen laddad.
Inger åkte till bärskogen en stund innan middagen och badet.

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 14:42

Det blev bara en enda åsksmäll men det har regnat lagom mycket.

Erik och Maria kom upp för att hämta släpvagnen som Anders behövde till att plocka ihop och köra hem montern från Noliamässan.

NU är häg tid att åka dit ifall du tänkt göra det där sistaminutenfyndet på något som finns på mässan.


Själv sitter jag och skriver en lathund över skötseln av badtunnan.

Vilket medel som man kan tillsätta ifall testen visar si eller så och det är inte lätt.

En djungel med saker att hålla rätt på och inte lättare när förpackningens bruksanvisning doserar efter 10 kubikmeter men jag har räknat ut att tunnan rymmer 2,5 till 3 kubikmeter vatten.

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 12:05

Det mullrade nyss ordentligt över berget.:):P

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 11:56

Det kanske behövs när man ser ställningen.

Av Jan Sandström - 11 augusti 2013 09:11

Men vilken skön morgon här i paradiset.


Som jag nämnde badade vi igår igen men sent.

Först såg fi för ovanlighets skull en film på TV, en fransk komedi och två puckon, "Håll käft" eller nått sådant hette den.

Riktigt kul men lite rörig.

½11 blev det duschen och sedan tunnan där temperaturen låg på sköna 37,2 grader.

Tyvärr var det mestadels mulet men vi skymtade en och annan stjärna mellan molnen men jag såg inget stjärnfall.

Det blev i alla fall en riktigt skön stund i det våta.


BTW så skadade jag mig när vi bytte fönster. Skar upp skenbenet på högra benet på ett fönsterbleck som låg bland virket vi drog spik ur.

  Lägger bara upp en miniatyrbild så att de som inte tycker om sånt här mår illa.

Det är ett djupt jack på 5 cm, långt alltså och säkert 1-2 m djupt.


Idag måste jag se över reningsverket tilll tunnan, tycker inte det är någon fart på vattnet.

Måste kolla så det inte sitter något i sugslangen för tryckmätaren visar inte förhöjt tryck vilket skulle vara om det satt något i filtret eller returslangen.

Tänker samtidigt byta ut returslangen till en blå som är stabilare än den silikonslang som nu sitter där.

Är det uppehållsväder kanske jag får dit sidobrädorna på trappen vi byggde tidigare i somras.


Men det är så lugnt och skönt att jag skulle vilja luta ikull och sova lite.

Det tog på krafterna det vi gjorde i sängen i morse     


Straxt påtår.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards