jans

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Jan Sandström - 12 augusti 2013 17:40

Jag vill inte åka hem till stan igen. Jag vill bada i tunnan.
Men ibland bara måste man.
Min semester börjar i morgon och varar tills Inger blir ledig igen :P

Av Jan Sandström - 12 augusti 2013 11:45

Inger klipper gräset men kommer straxt upp till sitt te.

Jag har satt fast brädstumpar på sidan av trappen och använde min nya spikpistol.

Visserligen är stiften för innomhusbruk men de sitter nog ett tag gissar jag.

Men vad det gick enkelt och snabbt att skjuta fast brädorna.


Nu kommer Inger med ett fång färska ärtskidor.

Av Jan Sandström - 12 augusti 2013 09:13

Idag är det en dag som många återgått till sin verksamhet på, Inger börjar först i morgon så nu är sista dagen i paradiset för den här gången, men vi kommer att åka hit många fler gånger när hon är ledig.

Då jag inte har något arbete att gå till så kan vi åka hit mitt i veckan då hon har lediga dagar.


Men vad vi va trötta igår efter badet, tur jag drack min mugg kaffe innan jag gick isäng för eljest skulle jag väl inte vaknat vid 8 i morse.

Gårdagen blev en pysseldag fär jag slutförde några små arbeten och Inger målade färdigt utvändigt.

 

När vi tittar på den här västerväggen ser vi att det nog blir nästa vägg att renovera för brädorna ser inte riktigt fina ut, men de är inte heller heldåliga att det är panik att byta ut.


En kort stund fick jag se en härligt molnformation, en båge i molnet men tyvärr blev inte bilden så där magisk som det syntes för ögat.

Väderpinnen slokar en aning och det är mulet fast temperaturen ligger runt 16 grader.

Uppdaterat innan jag lägger ut inlägget, nu skiner solen över åkrarna  

 

Det blåser en aning där borta och asparna susar så härligt och det glittrar i löven när de darrar.

Det ser faktiskt ut att kunna bli en fin dag igen även om det är grått och tunga moln driver ovanför oss.

 


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards